eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? › Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
  • Data: 2010-10-11 15:56:17
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 09-10-2010 o 18:25:23 Jotte <t...@w...spam.wypad.polska>
    napisał(a):

    > Dałeś się naiwnie przerobić.
    Ano, przyznaje sie do tego... :-)

    > Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się
    > pojawić nowe plomby. Wymianę części na używaną (jeśli to prawda)
    > powinieneś zauważyć natychmiast. Jeśli jednak jest nowa, to zwyczajnie
    > reklamuj ponownie matrycę na podstawie niezgodności z umową (jeśli to
    > zakup konsumencki).
    Plomb HP nie stosuje. Wymieniono mi wtedy klawiature, spodnia obudowe (nie
    wiem, po co, ale wymienili), chlodzenie i wspomniana matryce. Obudowa
    matrycy jest nowa, bo nie miala ryski, aczkolwiek po wlaczeniu widac,
    szczegolnie na czarnym tle, ze po prawej stronie, warstwa pod matryca jest
    jakas pofaldowana. HP, jak i wielu innych producentow podobno
    recykling-uje szroty i z powrotem odsyla je wlasnie do punktow
    serwisowych. Jedyny plus, to nowa swietlowka, bo w mojej oryginalnej
    matrycy byla juz lekko przyzolkla. Mimo wszystko, wolalem tamta, bo nie
    wkurzaly te "przejasnienia" na czarnym obrazie.

    Zakup byl na firme, czyli na f-re VAT. Tak samo byla realizowana gwarancja
    - na podstawie f-ry, a nie karty gwarancyjnej, ktora notabene zagubilem...

    > Wtedy cię zrobią w konia znowu, stwierdzą że matryca jest dobra i
    > zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB.
    Totez wlasnie chodzi mi o ten proceder oszukiwania klienta. Serwis
    doskonale wiedzial, ze to wina plyty glownej, ktorej wymiana jest znacznie
    drozsza, niz wymiana matrycy. HP doskonale wie o problemie, co
    przytoczylem w pierwszym poscie, a mimo wszystko wymigal sie tanim kosztem
    od odpowiedzialnosci.

    > Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do
    > zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza,
    > taśmy, crossy itp.
    Monitor zewnetrzny dziala bez problemu, nawet jak matryca nie zatrybi. Tak
    tez dzialo sie wtedy. Podejzewam, ze podczas wymiany chlodzenia, docisneli
    chipset i im matryca swiecila. Teraz na nowo chipset sie odkleil (ktorys z
    pinow) i problem pojawil sie znowu.
    Jak juz wspomnial Kondrad, jedyny ratunek, to reballing, aczkolwiek to
    wydatek 300-500zl.

    > I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest
    > tak dużo.
    To juz wole dolozyc i kupic nowy ;-) Tym bardziej, ze moge sobie rozlozyc
    na raty, a tu musialbym gotowke wysuplac...

    > W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dziś może ze 2,5-3k wart) jest wada
    > konstrukcyjna zawiasów powodująca z czasem pękanie obudowy ekranu.
    > Pierwszy raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po.
    > Koszt płatnej naprawy (ekspressowej, z dziś na jutro) ponad 6 stów. Żeby
    > było śmieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę śrubek - down sam
    > zrobi. Ale części producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom.

    Cos kojaze, ze to Lenovo, albo Asus? ;-) Mi serwis zaproponowal wymiane
    obudowy (pomimo, ze tez nadawala sie do wymiany gwarancyjnej) wokol
    klawiatury w cenie 300zl ;-) Podziekowalem. Ale zeby bylo smieszniej, w
    pismie tym, byla nota, ze cena jest aktualna w terminie naprawy
    pozostalych podzespolow. W przypadku innego terminu cena ulegnie zmianie i
    bedzie znacznie wyzsza ;-D