eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? › Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
  • Data: 2010-10-09 16:25:23
    Temat: Re: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:op.vj9ynuprbp2dyt@pavilion.opteris.pl jurajski
    Jaskiniowiec <j...@j...na.jurze> pisze:

    > Problem nastepujacy:
    > kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
    > okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
    > lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o
    > to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby
    > monitor nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie
    > matryca? Bo kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba -
    > podczas usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy,
> [...]
    Dałeś się naiwnie przerobić.
    Naprawa była gwarancyjna. Po niej w odpowiednich miejscach powinny się
    pojawić nowe plomby. Wymianę części na używaną (jeśli to prawda) powinieneś
    zauważyć natychmiast. Jeśli jednak jest nowa, to zwyczajnie reklamuj
    ponownie matrycę na podstawie niezgodności z umową (jeśli to zakup
    konsumencki).
    Wtedy cię zrobią w konia znowu, stwierdzą że matryca jest dobra i
    zaproponują odpłatną, pogwarancyjną wymianę MB.
    Dla pewności podłącz zewnętrzny monitor i sprawdź sytuację. Gniazdo do
    zewnętrznego displaya jest na płycie przecież, więc odpadają wady łącza,
    taśmy, crossy itp.
    I nie przerażaj się przesadnie kosztem 1500 zł za nową MB, to nie jest tak
    dużo.
    W moim lapku (kupiłem za 5,5k, dziś może ze 2,5-3k wart) jest wada
    konstrukcyjna zawiasów powodująca z czasem pękanie obudowy ekranu. Pierwszy
    raz poszły na gwarancji - wymienili bez problemu. Drugi raz po. Koszt
    płatnej naprawy (ekspressowej, z dziś na jutro) ponad 6 stów. Żeby było
    śmieszniej, taka naprawa to godzina roboty i parę śrubek - down sam zrobi.
    Ale części producent nie sprzeda. Tylko autoryzowanym serwisom.

    --
    Jotte