  • Data: 2009-10-11 08:26:01
    Temat: Prefiksy telefoniczne a "własność intelektualna"
    Od: Tomek <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy baza prefiksów telefonicznych, rozumiana jako lista pozycji 'nazwa
    kraju - > prefiks',
    podlega (lub może podlegać) prawu autorskiemu i/lub ochronie baz danych?

    Konkretnie chodzi mi o sytuację, w której pobieram bazę z internetu,
    jest ona na licencji open source, natomiast jedyne źródłowe bazy jakie
    znalazłem są komercyjne, a źródłem źródeł jest chyba ITU (International
    Telecommunication Union),
    która te prefisy przydziela.

    I teraz, zakładając że ktoś przepisał taką listę z materiałów ITU,
    a następnie wypuścił za darmo w eter - to czy jest to "owoc zatrutego
    drzewa"
    i teoretycznie każdy użytkownik może mieć problem związany z naruszeniem
    praw
    autorskich lub praw do bazy danych?