  • 31. Data: 2009-12-09 18:25:55
    Temat: Re: Prawo autorskie staje się najbardziej represyjnym i totalitarnym prawem świata
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    > Nie wszystko da się sprowadzić do konkretnych wartości. A że koncerny
    > ustawiają prawo bardziej w swoją stronę... no cóż - prawo silniejszego.

    ...jakby złodziej potrzebował prawa do uprawiania kradzieży

  • 32. Data: 2009-12-09 21:35:46
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-12-09 12:00, Henry(k) pisze:

    > Zacznij sprzedawać na allegro chińskie buty z logo Nike i potem powiedz
    > prawnikom Nike, żeby się odczepili, bo przecież nie ponieśli żadnej
    > konkretnej straty ;-)

    Tylko że sytuacja jest trochę inna. Ja tez jestem za tym by trzepać
    świnie sprzedające piraty na rynkach. Oni zarabiają na czyjejś pracy i
    to ssie (*). Twierdzenie, że ściągnięciem muzy z emula okradam twórcę,
    to jak twierdzenie, że odszedłem od TV w czasie puszczania reklam, albo
    włączyłem w przeglądarce adblocka i okradłem w ten sposób ludzi... BŁAGAM!

    * właśnie pomyślałem o nierobach, żerujących na czyjejś pracy i
    ciągnących z tego zysk bez żadnego wysiłku ze swojej strony... jak nic
    wydawcy płytowi to piraci :D

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 33. Data: 2009-12-09 21:40:15
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2009-12-09 10:34, grzeda pisze:

    > Tylko, ze ZAIKS nie ma konkurencji. Zadnej.

    Bogu dzięki, bo znając ten typ ludzi i sensowność polskiego prawa, to
    zgłaszałoby Ci się 6 firm, każda reprezentująca inne grupy artystów
    (tfu! wydawców, bo artystów nikt nie reprezentuje) i każdej musiałbyś
    płacić osobno.

    Tak prawdę mówiąc to nigdy nie załapię, którzy pOsły podnieśli rękę za
    tym, by płacić charach za każdą płytę, hdd itp.? CO Z Domniemywaniem
    niewinności? Wszyscy okradają twórców więc wszyscy muszą płacić?! Boże :/

  • 34. Data: 2009-12-09 21:54:50
    Od: "Zygmunt" <...@o...eu>

    > Nie jeszcze raz, tylko trzeba dopłacić za możliwość odtwarzania
    > publicznego. Coś jak progi podatkowe... ;-)

    A radio nie nadaje publicznie?

  • 35. Data: 2009-12-09 22:03:44
    Od: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <s...@s...pl>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 22:54:50 +0100, Zygmunt napisał(a):
    /..../
    > A radio nie nadaje publicznie?

    O to chodzi. Skoro nadaje, to można puszczać. Jak nie chce, żeby
    puszczać, to niech nie nadaje.

  • 36. Data: 2009-12-10 07:41:58
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Nie, to dziennikarze piszą bzdury. Ciekawe, czy ktokolwiek poszedł do
    > więzienia za nagranie nawet całęgo filmu w kinie i jego opublikowanie w
    > sieci - o kilkuminutowej migawce nie wspominając litościwie.

    Samo wyjasnianie tego czy jest winny czy nie jest juz dla niego
    represja. Wcale ni musi isc do wiezienia.

    j.

  • 37. Data: 2009-12-10 11:37:58
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 23:35:46 +0200, PlaMa napisał(a):

> [...]
    > włączyłem w przeglądarce adblocka i okradłem w ten sposób ludzi... BŁAGAM!

    Reklamy dostajesz gratis. Filmy nie. Chcesz obejrzeć musisz zapłacić.
    Chcesz żeby inni obejrzeli - muszą zapłacić albo ty zapłacisz za nich.
    Jakbyś otworzył kino musiałbyś zapłacić dystrybutorowi, jak publikujesz
    w internecie też powinieneś (bo w jednym i drugim przypadku zbyt trudne
    jest ściąganie tego z końcowych oglądaczy). Nie zapłacisz - idziesz
    siedzieć. To jedna rzecz. Jest jeszcze druga rzecz - dystrybutor powinien
    mieć prawo sam decydować o tym, czy jego film ma być dostępny w internecie
    czy nie (marna kopia nagrana kamerką w kinie to nie jest coś czym można się
    chwalić). W USA udało im się przeforsować zakaz który pilnuje tego
    drugiego. Brutalny bo ingeruje zbyt wcześnie i trafia rykoszetem w tych
    którzy wcale nie mają zamiaru naruszać prawa, ale czy jest jakieś inne
    wyjście?

    A propos adblocka - była już próba uznania go za nielegalny ;-)

    > * właśnie pomyślałem o nierobach, żerujących na czyjejś pracy i
    > ciągnących z tego zysk bez żadnego wysiłku ze swojej strony... jak nic
    > wydawcy płytowi to piraci :D

    Bo za mało pracy dostają dużo kasy? Ja to im zazdroszczę.

    Henry

  • 38. Data: 2009-12-10 11:57:54
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Henry(k) napisał(a) :

    > A propos adblocka - była już próba uznania go za nielegalny ;-)

    Gdzie i kiedy? Jakieś źródło? Czyżby w jueseju?

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 39. Data: 2009-12-10 14:21:56
    Od: "Papa Smurfs" <P...@z...eu>

    Órzytkownik "PlaMa" napisał:
    > * właśnie pomyślałem o nierobach, żerujących na czyjejś pracy i ciągnących
    > z tego zysk bez żadnego wysiłku ze swojej strony... jak nic wydawcy
    > płytowi to piraci :D

    dokłarnie, to najwięksi piraci, a ty masz wybór, albo kupisz "legalną"
    płytkę i dasz okraść siebie i twórcę, albo kupujesz u pirata na rynku i
    okradasz tylko twórcę, dl mnie sprawa jest prosta:O)

  • 40. Data: 2009-12-10 14:51:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 10 Dec 2009 15:21:56 +0100, Papa Smurfs napisał(a):

    > dokłarnie, to najwięksi piraci, a ty masz wybór, albo kupisz "legalną"
    > płytkę i dasz okraść siebie i twórcę, albo kupujesz u pirata na rynku i
    > okradasz tylko twórcę, dl mnie sprawa jest prosta:O)

    A wybór "nie kupuję w ogóle i nikogo nie okradam"?

    Henry