eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPrawo autorskie staje się najbardziej represyjnym i totalitarnym prawem świata › Re: Prawo autorskie staje się najbardziej represyjnym i totalitarnym prawem świata
    From: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Prawo autorskie staje się najbardziej represyjnym i totalitarnym prawem
    świata
    Date: Thu, 10 Dec 2009 12:37:58 +0100

    Dnia Wed, 09 Dec 2009 23:35:46 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Tylko że sytuacja jest trochę inna. Ja tez jestem za tym by trzepać
    > świnie sprzedające piraty na rynkach. Oni zarabiają na czyjejś pracy i
    > to ssie (*). Twierdzenie, że ściągnięciem muzy z emula okradam twórcę,
    > to jak twierdzenie, że odszedłem od TV w czasie puszczania reklam, albo
    > włączyłem w przeglądarce adblocka i okradłem w ten sposób ludzi... BŁAGAM!

    Reklamy dostajesz gratis. Filmy nie. Chcesz obejrzeć musisz zapłacić.
    Chcesz żeby inni obejrzeli - muszą zapłacić albo ty zapłacisz za nich.
    Jakbyś otworzył kino musiałbyś zapłacić dystrybutorowi, jak publikujesz
    w internecie też powinieneś (bo w jednym i drugim przypadku zbyt trudne
    jest ściąganie tego z końcowych oglądaczy). Nie zapłacisz - idziesz
    siedzieć. To jedna rzecz. Jest jeszcze druga rzecz - dystrybutor powinien
    mieć prawo sam decydować o tym, czy jego film ma być dostępny w internecie
    czy nie (marna kopia nagrana kamerką w kinie to nie jest coś czym można się
    chwalić). W USA udało im się przeforsować zakaz który pilnuje tego
    drugiego. Brutalny bo ingeruje zbyt wcześnie i trafia rykoszetem w tych
    którzy wcale nie mają zamiaru naruszać prawa, ale czy jest jakieś inne
    wyjście?

    A propos adblocka - była już próba uznania go za nielegalny ;-)

    > * właśnie pomyślałem o nierobach, żerujących na czyjejś pracy i
    > ciągnących z tego zysk bez żadnego wysiłku ze swojej strony... jak nic
    > wydawcy płytowi to piraci :D

    Bo za mało pracy dostają dużo kasy? Ja to im zazdroszczę.

    Henry