  • 1. Data: 2009-12-08 14:24:07
    Temat: Leasingodawca wymusza podstępem zawarcie umowy ubezpieczenia
    Od: MVP <k...@p...fm>

    Witam,

    sytuacja wygląda tak:
    Leasingodawca przesyła ubezpieczenie OC/AC samochodu, wraz z nim
    przysyła kartę assistance (którą Korzystający musi na podstawie umowy
    wykupić). Do listu dąłącza na pozór nic nie znaczącą reklamę nowej
    usług - ubezpieczenia od straty finansowej, w którym to pisze że jest
    to oferta tegoż ubezpieczenia, podaje jak będzie obliczana składka i
    na końcu jest taki zapis:

    "Niniejsze pismo stanowi ofertę objęcia Państwa powyższym nowym
    dozabezpieczeniem, na warunkach opisanych powyżej i uszczegółowionych
    w Ogólnych Warunki Ubezpieczenia (odpowiednio GAP i ochrona prawna).
    Informujemy dodatkowo, że kwota na najbliższej fakturze zostanie
    powiększona o wskazaną powyżej miesięczną składkę za oferowane
    dozabezpieczenie. Zapłata tej powiększonej kwoty OOL uznana zostanie
    jako potwierdzenie przyjęcia przez Państwa oferty dodatkowego
    ubezpieczenia, poprzez przystąpienie do jej wykonania, bez
    konieczności składania odrębnego oświadczenia o przyjęciu oferty.
    Oferta ważna jest przez okres 2 miesięcy od dnia wystawienia
    najbliższej faktury, o której mowa powyżej."

    Przychodzi faktura na ratę leasingową jak co miesiąc... ale pod spodem
    gdzieś małym druczkiem jest napisane, że w skład okresowej opłaty
    leasingowej jest wliczone ubezpieczenie. Tyle że jest podane razem za
    assistance i ubezpieczenie straty finansowej. Przypominam, że
    assistance muszę opłacić, a to drugie to opcja, tylko czy mogę ot tak
    sobie nie zapłacić części faktury? Pomijając fakt, że nie wiem ile mam
    odliczyć od faktury, żeby opłacić sam assistance.
    Przez pierwsze dwa miesiące byłem przekonany, że ta doliczana kwota to
    po prostu assistance, ale że w trzecim miesiącu suma wpłat
    przekroczyła składkę, więc stwierdziłem że coś jest jednak nie tak.
    Odrębną sprawą jest jeszcze przydatność polisy dla danego klienta, w
    moim przypadku frank szwajcarski musiałby kosztować ponad 5,5 zł,
    jakie jest prawdopodobieństwo, że ukształtuje się w ciągu roku na
    takim poziomie?

    Co powiecie na taki myk, jaki zastosował Leasingodawca? Ciekawy?
    zgodny z prawem? Bo z etyką instytucje finansowe to już dawno nic
    wspólnego nie mają....

  • 2. Data: 2009-12-08 15:50:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Użytkownik "MVP" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    Moim zdaniem działania leasingodawcy co najmniej ocierają się o nieuczciwą
    konkurencję. Do głowy przychodzi mi art. 15 ust. 2 pkt 2 uoznk albo
    potraktowanie tej faktury jako reklamy naruszającej art. 16. Zastanawiam
    się nad przestęstwem z art. 286 kk, ale moim zdaniem ciężko będzie dowieść
    doprowadzenie do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.

  • 3. Data: 2009-12-08 20:00:22
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 8 Gru, 15:24, MVP <k...@p...fm> wrote:
    > Witam,
    >

    > Co powiecie na taki myk, jaki zastosował Leasingodawca? Ciekawy?
    > zgodny z prawem? Bo z etyką instytucje finansowe to już dawno nic
    > wspólnego nie mają....

    Zdecydowanie celowe wprowadzenie w blad. Na fakturze powinny byc
    osobno sumy za assistance i "dozabezpieczenie". Teraz ty musisz sie
    pogimnastykowac i znalezc ta "oferte" zeby odliczyc od kwoty i
    zaplacic za assistance.
    Albo jesli masz czas i checi to zadzownic i niech oni ci podadza.

  • 4. Data: 2009-12-10 12:52:54
    Od: MVP <k...@p...fm>

    On 8 Gru, 21:00, SzalonyKapelusznik <s...@g...com>
    wrote:

> [...]
    > zaplacic za assistance.
    > Albo jesli masz czas i checi to zadzownic i niech oni ci podadza.

    Czyli co, mam po prostu przestać opłacać tą część ubezpieczenia? Bo
    tak jakby nieświadomie przyjąłem oferte i zawarłem umowę na GAP...
    Jak myślicie, będą się opierać jak będę chciał odstąpić od umowy tego
    ubezpieczenia?