  • 21. Data: 2012-03-22 18:39:40
    Temat: Re: Prawo autorskie - kopia
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.03.2012 18:06, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    >
    > To p2p jest nielegalne?

    Nie, udostępnianie jest nielegalne. A sieć p2p oznacza również
    udostępnianie. Co prawda pan Lawa był łaskaw zauważyć iż niekoniecznie i
    podobno da się pobierać bez udostępniania, więc możliwe, że moje
    twierdzenie było zbyt uproszczone, jednak mi się nie udało osiągnąć
    pobierania bez udostępniania, więc pozwolę sobie podtrzymać to
    twierdzenie, gdyż nawet jeśli są takie techniczne zaawansowane sposoby,
    to istnieje zmierzające do 1 prawdopodobieństwo, że pytający ich nie
    zastosował, bo i po co (powód jest prawny, ale o prawne aspekty pytający
    dopiero pyta).

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 22. Data: 2012-03-22 19:40:49
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-03-22 11:53:49 +0100, Tomasz Kaczanowski

    Ale filmy (o to była rzecz) można.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 23. Data: 2012-03-22 19:42:23
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" napisał w wiadomości grup
    Przyczepiłem się, bo CAŁY internet to p2p.

  • 24. Data: 2012-03-22 20:21:49
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nie, udostępnianie jest nielegalne. A sieć p2p oznacza również
    > udostępnianie. Co prawda pan Lawa był łaskaw zauważyć iż niekoniecznie i
    > podobno da się pobierać bez udostępniania, więc możliwe, że moje

    Nie "podobno" tylko na pewno.

    > twierdzenie było zbyt uproszczone, jednak mi się nie udało osiągnąć
    > pobierania bez udostępniania, więc pozwolę sobie podtrzymać to

    To już twój problem.

    > twierdzenie, gdyż nawet jeśli są takie techniczne zaawansowane sposoby,

    ROTFL

    "Technicznie zaawansowane sposoby"...

    > to istnieje zmierzające do 1 prawdopodobieństwo, że pytający ich nie
    > zastosował,

    Nie sądź innych po sobie.

    > bo i po co (powód jest prawny, ale o prawne aspekty pytający
    > dopiero pyta).

    Twoja odpowiedź była błędna i to podwójnie (drugi aspekt tego błędu to
    sugerowanie, że sposób pobierania plików może wpływać na legalność -
    podczas gdy tak na prawdę chodziło o ich ponowne rozpowszechnianie, co
    jest karalne także w przypadku użycia jakiegoś swojego serwera i
    pobierania do publicznie dostępnego katalogu), więc bądź łaskaw przyjąć
    to do wiadomości i nie mędrkować.

  • 25. Data: 2012-03-22 20:33:21
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Możliwe, w aMule i eMule nie widzę możliwości wyłączenia rozsyłania...

    Nie używałem. Dawno temu używałem mlDonkey i tam opcja była.

    > W ogóle wtedy cokolwiek zassie?

    Prawdopodobnie.

    > Bo to jakoś punkty przydziela za wysyłanie, nie?

    Wiele zależy od ustawień innych klientów w sieci. Niektórzy
    automatycznie blokują. Ba, są tacy co nie wpuszczają do siebie takich,
    którzy nawet nie mogą innym udostępniać (bo np. siedzą za NATem i nie ma
    się jak do nich z zewnątrz "dopukać").

  • 26. Data: 2012-03-22 20:52:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > Nic nie wspominałem o odpowiedzialności karnej. Mowa była jedynie o
    > legalności.

    Kartofel a ziemniak... wielka różnica.

  • 27. Data: 2012-03-22 22:12:58
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Kartofel a ziemniak... wielka różnica.

    dla trola smiejka zasadnicza...

  • 28. Data: 2012-03-22 22:29:00
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No i rzeczy materialne maja to do siebie, że własciciel tego
    > samochodu nie ma, więc i prawa sa jakby inne.

    No generalnie dobra niematerialne są nieporównywalne do materialnych. A
    ogólna ocena ich używania jest pieruńsko trudna. Z jednej strony mamy
    oczywisty absurd szacowania strat podług przeliczania pobranego na
    niekupione. Z drugiej, skoro można pobierać, to po co kupować w
    ogóle.... I otrzymujemy to, że twórca dzieła nagle zostaje bez kasy. Jak
    to jest jeszcze Znany Zespół Muzyczny, to można uznać, że się wyżywi na
    koncertach. Gorzej z takim pisarzem albo w przypadku produkcji filmu.

    Temat rzeka niestety i jego ugryzienie od strony prawnej oraz moralnej
    jest trudne.

    Jak chronić, w jakim zakresie.... Jak unikać bezsensów blokujących
    współczesne życie i czynienie z każdego przestępcy, a jednocześnie
    uniknąć uwolnienia wszystkiego i pozbawienia twórców środków do życia...

    Wracając do tematu: Skoro nie wolno udostępniać, to znaczy, że jednak
    ustawodawca chroni właściciela majątkowych praw autorskich i
    interpretacje o legalności pobierania nie są intencją ochrony prawnej.
    Troszkę to właśnie takie dość dziwne rozgraniczenie jest:

    * Programy komputerowe: ten co udostępnił = zły, ten co pobrał = zły.
    * muzyka/filmy/etc: ten co udostępnił = zły, ten co pobrał = spoko gość

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 29. Data: 2012-03-23 01:06:36
    Od: Jasio <n...@o...pl>

    > Jeżeli techniką p2p (torrent, osioł itp.) to nielegalne.

    10
    właśnie ujawniłem część filmu, czy to jest nielegalne?

    10101010101
    a teraz?

    1010101010101010101010101010101010100101010101010101
    01010
    może teraz?

    jaką część filmu muszę udostępnić, żeby to było nielegalne?

  • 30. Data: 2012-03-23 09:18:22
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

> [...]
    > np. manie 20 filmów ma incydentalny charakter?
    >
    > Po drugie, wydaje się, że intencją było umożliwienie pośrednictwa w
    > przekazywaniu legalnych rzeczy, a nie prawo do zwielokrotniania.
    >
    > Zaś art. 23 p. 2 mówi o pojedynczych egzemplarzach, co znów sugeruje
    > raczej wspólne odsłuchiwanie/oglądanie w gronie przyjaciół, a
    > niekoniecznie zwielokrotnienie czy pobieranie.
    >
    > Pytanie jest też, czy pobieranie czegoś, co zostało nielegalnie
    > udostępnione może zostać ,,zalegalizowane'' tym artykułem. W końcu jak
    > kupię kradziony samochód, to mi go zabiorą, nawet jeśli działałem w

    Wybrałeś złą analogię. Ponieważ ściagając nie wiesz, czy film został
    udostępniony legalnie, czy nie. Porównać można to raczej do jazdy
    ukradzioną taksówką. Ty zamawiasz taksówkę (albo bierzesz z postoju) nie
    możesz odpowiadać za to, że kierujący ją ukradł. Tu tez odpowiada
    udostępniający. Ty jeśli dostaniesz informację, że jest to nielegalna
    kopia powinieneś niezwłocznie ją usunąć, ale ściągając tego nie wiesz.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl