  • 1. Data: 2012-03-22 14:25:22
    Temat: wydluzenie czasu pracy
    Od: Barti <b...@s...com.pl>

    Witam,

    czy pracodawca ma prawo karnie wydluzyc dzien pracy o 30 minut?
    Kierownik twierdzi ze w ramach kary za niewykonanie polecenia przez
    najblizsze 5 dni roboczych kilka osob ma przychodzic 30 minut wczesniej
    do pracy. Nie okreslil w jakim celu, na argumenty reagowal stwierdzeniem
    "ze to jego decyzja i tak ma byc".

    Dla mnie to brzmi jak kara w przedszkolu typu stanie w kacie. Jak
    wyglada to od strony prawnej? Kierownik ma prawo do czegos takiego?

    Pracownik zatrudniony na umowe o prace.

    pzdr
    Barti

  • 2. Data: 2012-03-22 14:39:13
    Temat: Re: wydluzenie czasu pracy
    Od: K <...@...c>

    W dniu 2012-03-22 14:25, Barti pisze:
> [...]
    >
    > Dla mnie to brzmi jak kara w przedszkolu typu stanie w kacie. Jak
    > wyglada to od strony prawnej? Kierownik ma prawo do czegos takiego?

    Problem jest tego rodzaju ze w oswiecimiu panowaly lepsze stosunku
    miedzy katami i ofiarami niz pomiedzy pracownikiem i pracodawca w
    polskich firmach dzisiaj.
    Czasami warto im to przypomniec !

  • 3. Data: 2012-03-22 14:42:03
    Od: Adam Klobukowski <a...@g...com>

    On Thursday, 22 March 2012 14:25:22 UTC+1, Barti wrote:
> [...]
    >
    > Dla mnie to brzmi jak kara w przedszkolu typu stanie w kacie. Jak
    > wyglada to od strony prawnej? Kierownik ma prawo do czegos takiego?

    Poproś o polecenie służbowe na piśmie, a potem z tym po wypłatę za nadgodziny.

    AdamK

  • 4. Data: 2012-03-22 14:59:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/22/2012 8:25 AM, Barti wrote:
> [...]
    >
    > Dla mnie to brzmi jak kara w przedszkolu typu stanie w kacie. Jak
    > wyglada to od strony prawnej? Kierownik ma prawo do czegos takiego?

    To popros, zeby dał ci to na kartce papieru.
    Ten szef nie ma jakiegos szefa? Moze ten mu glupoty wybije z glowy.

  • 5. Data: 2012-03-22 14:59:26
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    K wrote:

    > Problem jest tego rodzaju ze w oswiecimiu panowaly lepsze stosunku
    > miedzy katami i ofiarami niz pomiedzy pracownikiem i pracodawca w
    > polskich firmach dzisiaj.
    > Czasami warto im to przypomniec !

    Nie dramatyzuj. I nie rób takich porównań, bo założę się, że nie zamieniłbyś
    się z więźniem Oświęcimia.
    J.

    www.kontestacja.com

  • 6. Data: 2012-03-22 17:09:25
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-22 14:59, krys pisze:

    > Nie dramatyzuj. I nie rób takich porównań, bo założę się, że nie zamieniłbyś
    > się z więźniem Oświęcimia.
    W Auschwitz!!! A nie w Oświęcimiu.
    Co są winni mieszkańcy tego niewielkiego miasta, że Adolf sobie tam
    umyślił obóz?
    Jacek

  • 7. Data: 2012-03-22 19:06:31
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 22.03.2012 14:25, Barti pisze:
    > Witam,
    >
    > czy pracodawca ma prawo karnie wydluzyc dzien pracy o 30 minut?
    karnie? w żadnym wypadku
> [...]
    > najblizsze 5 dni roboczych kilka osob ma przychodzic 30 minut wczesniej
    > do pracy. Nie okreslil w jakim celu, na argumenty reagowal stwierdzeniem
    decyzje może sobie podejmować, wolno mu, pracownikowi wolno "olewać"
    takie decyzje.

    > Dla mnie to brzmi jak kara w przedszkolu typu stanie w kacie. Jak
    > wyglada to od strony prawnej? Kierownik ma prawo do czegos takiego?
    nie. ten kierownik to niezły ofiara. ZA nie wykonanie polecenia
    służbowego należy się odpowiednia notatka w dokumentach. Można też nie
    wypłacić premii - jeśli takowa jest. Taką notatkę należało napisać,
    umieścić w aktach osobowych i wręczyć kopię, sugerując że naprawa
    popełnionego błędu może dać skutek w postaci usunięcia nagany z akt.
    Poprawa mogła by mieć formę 3 nadliczbowych godzin. to jest PROPOZYCJA
    pracownika a nie nakaz szefa.

    ToMasz

    Ps Pamiętajcie ludzie że praca to nie bajka. Dajcie zarobić pracodawcy i
    cenicie się wysoko. jednak brak odpowiedzialności w miejscu pracy w
    efekcie spowoduje że będziecie stać pierwsi w kolejce na wylocie. Ja się
    potrafię "postawić" pracodawcy, ale zaczynam taką rozmowę spokojnie,
    uprzejmie, rzeczowo. Rozmawiam z człowiekiem nie z potworem.

  • 8. Data: 2012-03-23 00:42:29
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@g...com> napisał w wiadomości

    > W Auschwitz!!! A nie w Oświęcimiu.
    > Co są winni mieszkańcy tego niewielkiego miasta, że Adolf sobie tam
    > umyślił obóz?

    A kto ich wini? Oświęcim, to Oświęcim, a że Niemcy używali swojej nazwy jest
    bez znaczenia. Po Polsku jest Oświęcim.

  • 9. Data: 2012-03-25 00:45:18
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Barti" <b...@s...com.pl> wrote in message
    > czy pracodawca ma prawo karnie wydluzyc dzien pracy o 30 minut?

    'karnie' nie, ale to tylko kwestia semantyki

> [...]
    > okreslil w jakim celu, na argumenty reagowal stwierdzeniem "ze to jego decyzja

    czyli zarzadzil nadgodziny

    > Dla mnie to brzmi jak kara w przedszkolu typu stanie w kacie. Jak wyglada to
    > od strony prawnej? Kierownik ma prawo do czegos takiego?

    > Pracownik zatrudniony na umowe o prace.

    przyjsc, zadbac o odpowiednie udokumentowanie tego faktu, przy nastepnej
    wyplacie przypomniec o ekstra kasie za nadgodziny, bo pewnie samo sie nie
    zalatwi