  • 1. Data: 2012-03-22 01:18:57
    Temat: Hipoteka własna we własnej masie spadkowej ...
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Jest Roman. Roman posiada nieruchomość o wartości 500 000 PLN

    Na nieruchomości Romana ustanowione są hipoteki.Dużo ich. W
    dziale IV pierwszą hipoteką jest hipoteka w wysokości 500 000
    PLN na rzecz Emilii.

    Oprócz Emilii Roman posiada wielu innych wierzycieli, w tym
    wierzycieli hipotecznych.Przysługuje im kwota około 1 500 000.
    Mają oni ustanowione "kolejne" hipoteki, czyli II, III, IV, V,
    VI. Nie ma wśród tych hipotek żadnych hipotek na rzecz skarbu
    państwa, czy ustanowionych celem zabezpieczenia wierzytelności
    alimentacyjnych ...

    Roman umiera. Jedynym spadkobiercą w świetle ustawy jest Emilia.

    W jaki sposób Emilia winna przyjąć spadek, by wyjść na tym
    "interesie" obronną ręką ? Dobrodziejstwo inwentarza nasuwa się
    jako pierwsze ... ale czy aby na pewno ?

  • 2. Data: 2012-03-22 05:24:16
    Temat: Re: Hipoteka własna we własnej masie spadkowej ...
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/21/2012 7:18 PM, "Rafał \"SP\" Gil" wrote:
> [...]
    >
    > W jaki sposób Emilia winna przyjąć spadek, by wyjść na tym "interesie"
    > obronną ręką ? Dobrodziejstwo inwentarza nasuwa się jako pierwsze ...

    mozna spadek odrzucic, a swojego dochodzic z hipoteki.
    to zalezy jak bardzo chce dokopac wlasnym dzieciom, o ile je ma.

  • 3. Data: 2012-03-23 11:36:41
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@W...gazeta.pl>

    Według Sądu Roman jest bardzo zamożnym właścicielem nieruchomości i będzie
    musiał płacić 1500 zł alimentów.
    Hipoteki Sąd ma tam, gdzie my wiemy, że ma.
    Ale to taka dygresja poza tematem wątku.

    W temacie wątku to mam roszczenie o zapłatę z własnej masy spadkowej (paru
    spadkobierców) i też nie wiadomo, jak ugryźć (i kiedy się przedawnia, w
    szczególności czy następuje przerwanie biegu terminu).

    -----