    From: Akanid <a...@w...pl.bezspamu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawne ściagtnięcie długu
    Date: Fri, 20 May 2005 23:20:40 +0200

    Witam drodzy grupowicze. Mam pewien problem i chciałbym zasięgnoć Waszej
    rady. Otoż w okresie wielkanocnym (wielka sobota) zawarłem ustną umowę
    sprzedazy telefonu komorkowego na kwotę 250zl. Przy zawarciu umowy
    obecnych bylo 3 świadków. Kupujący mial wziac odemnie telefon i do konca
    tygodnia wplacic 125zl zaliczki i pierwszej raty. Reszta miala zostac
    zaplacona do konca miesiaca. W razie gdyby zrezygnowal lub nie miala
    pieniedzy miał telefon zwrocic. Do dnia dzisiejszego nie odzyskalem
    telefonu ani pieniędzy a kontakt z kupujacym jest delikatnie mowiac
    nikly pomimo moich staran. Ostatnio udalo mi sie z nim skontaktowac i
    obiecal do dzisiaj zaplacic jednakze to sie nie stalo. Moje pytanie do
    Was jakie sa prawne mozliwosci windykacji takiego długu? Z tego co wiem
    to umowa jest prawnie wiazaca gdyz bylo 3 swiadkow a wymagany jest
    jeden. Jak te sprawe zalatwic? Wiem ze glupio nie zrobilem zawierajac
    umowe pisemna jednakze uwazam ze jestem w stanie zawrzec z nim umowe na
    pismie kupna sprzedazy z data wsteczna. Jesli bede posiadal taka umowe
    to czy sad moze wydac nakaz zaplaty a potem to sciagnac komornikiem? Czy
    moze lepiej wtedy sprzedac dlug firmie windykacyjnej (obie strony sa
    osobami prywatnymi). Czy rzeby sporzedac dlug firmie windykacyjknej
    musze miec sadowy nakaz zaplaty? Jak to wyglada? Sprawa jest dla mnie
    trudna boosoba ktorej to sprzedalem delikatnie mowiac naduzyla mojego
    zaufania i w sumie nie chce tego zalatwiac jakims wyjazdem do lasu czy w
    podobny sposob. A moze zlozyc zawiadomienie o kradziezy czy
    przewlaszczenia mienia na policji czy cos takiego? Posiadam wszystkie
    dokumenty na ten telefon i jest on legalny gdyz sam go kupilem w salonie.

    Bardzo prosze o wszelkie porady i z gory dziekuje!
    Akanid