  • 1. Data: 2006-04-10 19:45:22
    Temat: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl>

    Witam,

    Na gwarancji mam naprawiany napęd DVD (do komputera). Nie jest on już
    produkowany, ale są
    nowsze modele.
    Jeśli uda się go naprawić - to moje pytanie jest bezzasadne, ale jeśli
    nie...

    Zapłaciłem ponad 250 zł za napęd rok temu. Czy teraz będzie mi przysługiwał
    inny w podobnej cenie, czy może mogę oczekiwać zwrotu peniędzy, czy mogą mi
    wcisnąć najtańszy model z obecnie produkowanych (który ma podobne parametry
    jak mój - ale mój, gdy go kupowałem, był najdroższy w sklepie)?

    Pozdrawiam
    MN

  • 2. Data: 2006-04-10 20:16:30
    Od: "Michał" <m...@o...pl>

    > Zapłaciłem ponad 250 zł za napęd rok temu. Czy teraz będzie mi
    > przysługiwał
    > inny w podobnej cenie, czy może mogę oczekiwać zwrotu peniędzy,

    Nie

    > czy mogą mi
    > wcisnąć najtańszy model z obecnie produkowanych (który ma podobne
    > parametry
    > jak mój - ale mój, gdy go kupowałem, był najdroższy w sklepie)?

    Tak

  • 3. Data: 2006-04-10 20:27:24
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Mon, 10 Apr 2006 22:16:30 +0200, Michał napisał(a):

    > Nie
    Tak, w przypadku gdy ma jeszcze na gwarancji, a tego modelu juz nie
    produkuja bedzie mial do wyboru zwrot kasy, tyle ile zaplacil ani grosza
    mniej lub wiecej, lub wymiane na inny model z doplata/zwrotem pieniedzy,
    przerabialem to juz nieraz.

    > Tak
    Nie, ma dostac taki sam model lub zwrot pieniedzy, chyba ze zdecyduje sie
    na wymiane na inny jak pisalem wyzej.

    chyba ze mu naprawia, a wtedy wiadomo.

    --
    stopczyk

  • 4. Data: 2006-04-10 21:18:35
    Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl>

> [...]
    > przerabialem to juz nieraz.

    > Nie, ma dostac taki sam model lub zwrot pieniedzy, chyba ze zdecyduje sie

    Bardzo budujące te odpowiedzi. Czy mogę jeszcze prosić o podstawą prawną, na
    którą mogę powołac się w sklepie?

    MN

  • 5. Data: 2006-04-10 22:05:43
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Mon, 10 Apr 2006 23:18:35 +0200, Marcin Narzynski napisał(a):

    > Bardzo budujące te odpowiedzi. Czy mogę jeszcze prosić o podstawą prawną, na
    > którą mogę powołac się w sklepie?
    Podstawa prawna nazywa sie kupiles towar za 250 o parametrach x, wiec masz
    miec towar za 250 o parametrach x, a nie innych ;)
    tak na powazne to nie wiem, u mnie sam sprzedawca wyszedl z taka
    inicjatywa, jedynie twierdzil ze poniewaz nie mialem rachunku ani faktury
    to nie moze mi oddac pieniedzy, a tylko wymienic na inny sprzet za
    doplata/zwrotem, wzialem wtedy najbardziej wypasiony sprzet jaki mieli i
    doplacilem 9zl...

    --
    stopczyk

  • 6. Data: 2006-04-10 22:40:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.04.2006 Marcin Narzynski <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > wcisnąć najtańszy model z obecnie produkowanych (który ma podobne parametry
    > jak mój - ale mój, gdy go kupowałem, był najdroższy w sklepie)?

    Prawa w ramach naprawy gwarancyjnej reguluje dokument gwarancyjny, a ten
    może być bardzo różny. Innymi słowy, sprawdź co napisano w umowie
    gwarancyjnej.

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2006-04-13 12:21:33
    Od: Art <s...@w...com>

    Ja spotkałem się już parę razy z praktyką, gdzie wymieniany był twardy dysk
    na nowy, czy karta graficzna i klientowi zmieniano tylko numery na karcie
    gwarancyjnej. CZyli jak na stary dysk miał 3 tyg. gwarancji go końca, to na
    nowy też. Czy to normalna praktyka?
    Art