-
1. Data: 2006-04-10 19:45:22
Temat: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl>
Witam,
Na gwarancji mam naprawiany napęd DVD (do komputera). Nie jest on już
produkowany, ale są
nowsze modele.
Jeśli uda się go naprawić - to moje pytanie jest bezzasadne, ale jeśli
nie...
Zapłaciłem ponad 250 zł za napęd rok temu. Czy teraz będzie mi przysługiwał
inny w podobnej cenie, czy może mogę oczekiwać zwrotu peniędzy, czy mogą mi
wcisnąć najtańszy model z obecnie produkowanych (który ma podobne parametry
jak mój - ale mój, gdy go kupowałem, był najdroższy w sklepie)?
Pozdrawiam
MN
-
2. Data: 2006-04-10 20:16:30
Temat: Re: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
Od: "Michał" <m...@o...pl>
> Zapłaciłem ponad 250 zł za napęd rok temu. Czy teraz będzie mi
> przysługiwał
> inny w podobnej cenie, czy może mogę oczekiwać zwrotu peniędzy,
Nie
> czy mogą mi
> wcisnąć najtańszy model z obecnie produkowanych (który ma podobne
> parametry
> jak mój - ale mój, gdy go kupowałem, był najdroższy w sklepie)?
Tak
-
3. Data: 2006-04-10 20:27:24
Temat: Re: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>
Dnia Mon, 10 Apr 2006 22:16:30 +0200, Michał napisał(a):
> Nie
Tak, w przypadku gdy ma jeszcze na gwarancji, a tego modelu juz nie
produkuja bedzie mial do wyboru zwrot kasy, tyle ile zaplacil ani grosza
mniej lub wiecej, lub wymiane na inny model z doplata/zwrotem pieniedzy,
przerabialem to juz nieraz.
> Tak
Nie, ma dostac taki sam model lub zwrot pieniedzy, chyba ze zdecyduje sie
na wymiane na inny jak pisalem wyzej.
chyba ze mu naprawia, a wtedy wiadomo.
--
stopczyk
-
4. Data: 2006-04-10 21:18:35
Temat: Re: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
Od: "Marcin Narzynski" <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl>
>> Nie
> Tak, w przypadku gdy ma jeszcze na gwarancji, a tego modelu juz nie
> produkuja bedzie mial do wyboru zwrot kasy, tyle ile zaplacil ani grosza
> mniej lub wiecej, lub wymiane na inny model z doplata/zwrotem pieniedzy,
> przerabialem to juz nieraz.
>
>> Tak
> Nie, ma dostac taki sam model lub zwrot pieniedzy, chyba ze zdecyduje sie
> na wymiane na inny jak pisalem wyzej.
Bardzo budujące te odpowiedzi. Czy mogę jeszcze prosić o podstawą prawną, na
którą mogę powołac się w sklepie?
MN
-
5. Data: 2006-04-10 22:05:43
Temat: Re: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>
Dnia Mon, 10 Apr 2006 23:18:35 +0200, Marcin Narzynski napisał(a):
> Bardzo budujące te odpowiedzi. Czy mogę jeszcze prosić o podstawą prawną, na
> którą mogę powołac się w sklepie?
Podstawa prawna nazywa sie kupiles towar za 250 o parametrach x, wiec masz
miec towar za 250 o parametrach x, a nie innych ;)
tak na powazne to nie wiem, u mnie sam sprzedawca wyszedl z taka
inicjatywa, jedynie twierdzil ze poniewaz nie mialem rachunku ani faktury
to nie moze mi oddac pieniedzy, a tylko wymienic na inny sprzet za
doplata/zwrotem, wzialem wtedy najbardziej wypasiony sprzet jaki mieli i
doplacilem 9zl...
--
stopczyk
-
6. Data: 2006-04-10 22:40:49
Temat: Re: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
Dnia 10.04.2006 Marcin Narzynski <narzynka.usun@tez_usun.onet.pl> napisał/a:
> Na gwarancji mam naprawiany napęd DVD (do komputera). Nie jest on już
[..]
> Zapłaciłem ponad 250 zł za napęd rok temu. Czy teraz będzie mi przysługiwał
> inny w podobnej cenie, czy może mogę oczekiwać zwrotu peniędzy, czy mogą mi
> wcisnąć najtańszy model z obecnie produkowanych (który ma podobne parametry
> jak mój - ale mój, gdy go kupowałem, był najdroższy w sklepie)?
Prawa w ramach naprawy gwarancyjnej reguluje dokument gwarancyjny, a ten
może być bardzo różny. Innymi słowy, sprawdź co napisano w umowie
gwarancyjnej.
--
Marcin
-
7. Data: 2006-04-13 12:21:33
Temat: Re: Prawa konsumenta przy reklamacji sprzętu komputerowego
Od: Art <s...@w...com>
Ja spotkałem się już parę razy z praktyką, gdzie wymieniany był twardy dysk
na nowy, czy karta graficzna i klientowi zmieniano tylko numery na karcie
gwarancyjnej. CZyli jak na stary dysk miał 3 tyg. gwarancji go końca, to na
nowy też. Czy to normalna praktyka?
Art