    From: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Prawa konsumenta a B2B
    Date: Fri, 14 Mar 2008 18:20:30 +0100

    Witam,

    znane mi są ogólnie prawa konsumenta i jego ogólna definicja, która
    wyklucza nabywanie dóbr do wykonywania działalności gospodarczej. Przy
    prowadzeniu działalności gospodarczej (firma prywatna) jak rozumiem różnica
    pomiędzy byciem konsumentemprzy zakupie a byciem partnerem handlowym
    sprowadza się formalnie do tego, czy życzę sobie faktury na firmę czy nie.

    Przykładowo kupuję sobie wysyłkowo monitor do domu, dowodem zakupu jest
    paragon (lub faktura na osobę), chronią mnie prawa konsumenta.

    Kupuję wysyłkowo monitor do firmy, do użytku (nie odsprzedaży), biorę na to
    fakturę vat, wliczam ją w koszty. Jakie prawo mnie chroni? Prawo
    gospodarcze, handlowe? Czy jest jakaś w miarę przystępna synteza
    obowiązujących zasad, podobnie jak jest w przypadku praw konsumenta?

    Będę wdzięczny za pomoc.

    Pozdrawiam
    Tony