  • Data: 2008-03-14 17:29:39
    Temat: Re: Prawa konsumenta a B2B
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tony napisał(a):
    > Witam,
    >
    > znane mi są ogólnie prawa konsumenta i jego ogólna definicja, która
    > wyklucza nabywanie dóbr do wykonywania działalności gospodarczej. Przy
    > prowadzeniu działalności gospodarczej (firma prywatna) jak rozumiem różnica
    > pomiędzy byciem konsumentemprzy zakupie a byciem partnerem handlowym
    > sprowadza się formalnie do tego, czy życzę sobie faktury na firmę czy nie.

    Niekoniecznie fakturę. Możesz wziąć na paragon i wykorzystywać w
    firmie - wtedy ochrona konsumencka Cię nie obejmuje.

    > Przykładowo kupuję sobie wysyłkowo monitor do domu, dowodem zakupu jest
    > paragon (lub faktura na osobę), chronią mnie prawa konsumenta.

    Jeśli nie kupiłeś w celach zarobkowych, bo jak będziesz go używał do
    wykonania swojej pracy (nawet w ramach umowy o pracę), to konsumentem
    nie jesteś.

    > Kupuję wysyłkowo monitor do firmy, do użytku (nie odsprzedaży), biorę na to
    > fakturę vat, wliczam ją w koszty. Jakie prawo mnie chroni? Prawo
    > gospodarcze, handlowe? Czy jest jakaś w miarę przystępna synteza
    > obowiązujących zasad, podobnie jak jest w przypadku praw konsumenta?

    Rękojmia (kodeks cywilny) oraz ewentualnie dobrowolne umowy:
    gwarancja (warunki z kodeksu cywilnego + dodatkowe ustalenia).

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz