  • 11. Data: 2008-06-18 14:21:59
    Temat: Re: Prawa autorskie - pytanie
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    > garbomania.com :)

    dzieki :)

    k.

  • 12. Data: 2008-06-18 14:25:04
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    > Nie wiem jak wygląda Twój katalog ani jak wygląda ich pismo (link nie
    > działa), ale przepatrz sobie art. 154 pkt 3 oraz 154 ust. 1 prawa
    > własności przemysłowej.

    Link do katalogu podalem w poscie nizej.
    A co do art. 154 - no jest to reklama - ICH FIRMY I ICH WYROBOW - wiec jak
    dla mnie to paranoja :)
    zabraniaja mi reklamowac czegos na czym zarabiaja ;)

    pomijam fakt ze to (jak wpomnialem wczesniej) zwykla zlosliwosc
    i dlatego chce byc pewny czy faktycznie moga mi cos zarzucic czy tez moge
    sobie ich pismo oprawic w ramki i pokazywac studentom prawa jakim radca nie
    nalezy byc :)

    k.

  • 13. Data: 2008-06-18 14:30:45
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    154 moze nie...ale 155?
    ja je oferuje do sprzedazy - towary na ktorych zarabia ich producent ! :)

    to na dobra sprawe kazdy sklep w naszym kraju powinien miec zabronione
    stosowanie nazw i znakow firm ich prdukujacych :)

    k.

  • 14. Data: 2008-06-18 14:32:41
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    no i dodam art. 156 punkt 2

    to chyba wyjasnia sprawe?

    k.

  • 15. Data: 2008-06-18 14:57:30
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "kendy" <...@p...pl> napisał w wiadomości
    > www.garbomania.com/123.jpg - link do ich pisma
    > a chodzi o ten katalog:
    > http://www.plastkar.com.pl/catalog/pliki/zamienniki.
    pdf i umieszczone w
    > nim znaki oraz nazwy firmy G A M B I T

    Jeszcze od biedy i z trudem można uznaći żądanie usunięcie ich loga. Jednak
    zakaz stosowania nazw wyrobów i nazwy producenta w przypadku sprzedawania
    ich produktów, to jakiś absurd.

    Pozdrawiam Przemek

  • 16. Data: 2008-06-18 15:04:17
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    > Jeszcze od biedy i z trudem można uznaći żądanie usunięcie ich loga.
    > Jednak zakaz stosowania nazw wyrobów i nazwy producenta w przypadku
    > sprzedawania ich produktów, to jakiś absurd.

    jak pisalem wczesniej jest to zlosliwe dzialanie z ich strony zwiazane z
    przegrana sprawa
    za wszelka cene probuja znalezc 'cos' tyle ze nie maja szans bo jestem
    uczulony w tej sprawie :)

    mysle ze na swoja obrone moge zastosowac art 156 z ustawy o wlasnosci
    przemyslowej

    co o tym mysla inni?

    pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc ;)
    k.

  • 17. Data: 2008-06-18 15:12:05
    Od: prefi <p...@g...pl>

    Olgierd pisze:

    > Nie muszą być powszechnie obowiązującym źródłem prawa, akurat regulamin
    > usług świadczonych elektronicznie jest dość precyzyjnie ustawiony w
    > stosownej ustawie.

    nie odzywaj sie, jak nie masz nic do powiedzenia.

    ustawa to nie jest zrodlo powszechnie obowiazujacego prawa?
    prawo powielaczowe nadal obowiazuje??
    poucz sie jeszcze

  • 18. Data: 2008-06-18 15:25:15
    Od: "kendy" <...@p...pl>

    > poucz sie jeszcze

    Panowie...spokojnie :)
    prosze o rzeczowa pomoc a nie obrzucanie sie blotem :)

    Chcialbym abyscie mi pomogli 'z klasa' :)

    k.

  • 19. Data: 2008-06-18 15:34:18
    Od: prefi <p...@g...pl>

    kendy pisze:

> [...]
    > przemyslowej
    >

    > co o tym mysla inni?
    >
    > pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc ;)

    nie do konca. Generalnie z w/w ustawy wynika m.in. zakaz
    wywoływania błędnego wrażenia o jakichkolwiek związkach z
    innymi przedsiębiorcami.

    Z Twojego katalogu nie wynika, na jakiej zasadzie oferujesz
    produkty producentow, ktorych towary w nim umiesciles. Mozna
    odniesc mylne wrazenie, ze jestes ich dystrybutorem, a nie
    posrednikiem.

    Informacja, ze znaki sa wlasnoscia firm itp, ktora
    umiesciles na stronie tytulowej katalogu, wcale nie sanuje
    powyzszej sytuacji.

    Wcale nie "broni Cie" art. 156 w/w ustawy. Przeczytaj
    zwlaszcza art. 153 i 154:

    "Przez uzyskanie prawa ochronnego nabywa się prawo
    wyłącznego używania znaku towarowego w sposób zarobkowy lub
    zawodowy na całym obszarze Rzeczypospolitej Polskiej. (...)"

    "Używanie znaku towarowego polega w szczególności na:
    (...) 2) umieszczaniu znaku na dokumentach związanych z
    wprowadzaniem towarów do obrotu lub związanych ze
    świadczeniem usług; 3) posługiwaniu się nim w celu reklamy."

    Ewidentnie uzywasz - bez zgody - cudzego loga oraz cudzych
    znaków towarowych w celu świadczenia usług oraz w celu
    reklamowym.

    Możesz posługiwać się nazwami, ale w mojej ocenie powinienes
    usunąc loga i znaki towarowe, chyba ze ich wlaściciele
    wyrażą zgodę na ich uzywanie.

    Nie podzielam tez opinii Przemka:

    >Jeszcze od biedy i z trudem można uznaći żądanie usunięcie
    >ich loga. Jednak
    >zakaz stosowania nazw wyrobów i nazwy producenta w
> [...]

    Wlazciciel znaku towarowego, producent ma prawo decydowania
    takze i o tym, kto (jaka firma) sprzedaje jego produkty; czy
    z tego prawa zawsze korzysta, to juz odrebna bajka, to
    zalezy od polityki danej firmy.

    Nota bene - tytul posta jest mylacy - to wszystko nie ma nic
    wspolnego z prawem autorskim :(

    pozdro:)

  • 20. Data: 2008-06-18 15:35:35
    Od: prefi <p...@g...pl>

    kendy pisze:

    > Panowie...spokojnie :)
    > prosze o rzeczowa pomoc a nie obrzucanie sie blotem :)
    >
    > Chcialbym abyscie mi pomogli 'z klasa' :)
    >
    > k.

    zacheta do nauki nie jest "obrzucaniem blotem"...:(
    powinien sie pouczyc, bo pisze oczywiste bzdury.