    From: "Monika Kowalik" <k...@W...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Pozew nakazowy - braki proceduralne - help!!!
    Date: Mon, 26 Nov 2007 14:01:00 +0000 (UTC)

    Witam,
    Zgodnie z sugestią m.in. na tym forum złożyłam pozew nakazowy po półtorej
    rocznym nie doczekaniu się na zwrot zaliczki wpłaconej na poczet drzwi.
    Muszę niestety uzupełnić parę rzeczy - chyba drobnych, aby wniosek został
    przyjęty.

    I tu moje konkretne pytania:

    1. Jak mam wykazać "legitymację bierną" Pani xxx - o co tu chodzi?
    W ramach wyjaśnienia
    Pani xxx jest mamą, a jednocześnie była pełnomocnikiem (jak wynikało z
    postępowania prokuratora o oszustwo) w firmie pana xxx. Pan xxx jest
    studentem, który nie wiedział że jego matka i ojciec (pełnomocnicy),
    doprowadzają firmę do plajty. Poza tym Pan xxx jest studentem - zakładam, że
    nie wypłacalnym i nadal mieszka z rodzicami. Próbę spłaty długu podjęła
    właśnie Pani xxx i wpłaca na poczet zaległości skromne sumy (w ciągu 1,5 roku
    400 zł z 1000 zł). Poza tym mam na papierze, iż Pani xxx zobowiązuje się
    spłacić dług firmy syna do dn. 10.12.2006 r. (nie wywiązała się oczywiście).
    2. Muszę sprecyzować kto ma być pozwany:
    Pan xxx - student, właściciel firmy
    Pan xxx i Pani xxx - student i matka studenta, która występowała jako
    pełnomocnik firmy, występowała w imieniu firmy podpisując oświadczenie (bez
    notariusza) itp

    3. W tej ostatniej opcji (Pan xxx+ Pani xxx) mam precyzyjnie wskazać sposób
    zasądzenia
    Jest do wyboru: solidarnie i inny sposób.
    Chciałabym, aby to on mi zapłacił, bo w końcu była to jego firma, jednak jeśli
    on jest nie wypłacalny to może z niej uda się szybciej ściągnąć. Co byście
    radzili? Co powinnam wpisać, aby było ok?

    4. I jeszcze jedno pytanie w pozwie złożonym 31 października domagałam się
    zasądzenia 650 zł z odsetkami. Wpłacono mi w międzyczasie jeszcze 50 zł. Jak
    to zmienić w pozwie, a może nie zmieniać i dopiero u komornika poinfomować?
    Czy zmieniać/ uzupełniać wszystkie rubryki? Miałam taki fajny formularz
    przypominający PIT... W biurze podawczym powiedziano mi, że mam złożyć pismo
    powołując się na nr sprawy (jeszcze nie wszczętej...).