  • Data: 2007-11-27 21:12:00
    Temat: Re: Pozew nakazowy - braki proceduralne - help!!!
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:figt1j$sgp$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    > Ta pani podpisała oświadczenie w stylu "Firma ..." zobowiązuje się do
    > zwrotu
    > pobranej zaliczki w kwocie xxx" do dn... i ona podpisała się odręcznie
    > swoim
    > nazwiskiem dając jeszcze pieczątkę firmy. Oprócz tego spłaca dług syna
    > (nie
    > podawałam tego jako dowodu w sprawie, ale dowody nadania przekazu są z
    > jej
    > danymi).
    > Czy w tej sytuacji pozywać ją w ogóle czy odpuścić ją?
    > Wiem, ze z niej łatwiej byłoby ściągnąć dług...

    Jeśli zobowiązanie jest opatrzone pieczątkami firmy, to ona je składała nie
    w swoim imieniu, ale w imieniu firmy. Nie ma sensu jej pozywać. To, ze
    spłaca ten dług, to jej dobra wola, ale nie powoduje tego, że staje się
    dłużnikiem. co więcej należy uważać, ponieważ zapłata przez nią długu nie
    przerywa terminu przedawnienia.

    > No tak, ale żeby komornikowi kogoś wskazać trzeba mieć wyrok w ręku, a
    > żeby
    > zapadł wyrok to trzeba pozwać (wskazać) odpowiednie osoby - na razie z
    > tym mam
    > problem.

    Bez wątpienia masz rację. Po prostu twoja wypowiedź odebrałem, jako
    przekonanie, że komornik niby coś tam sam uczyni z własnej woli.