  • Data: 2007-11-27 10:54:43
    Temat: Re: Pozew nakazowy - braki proceduralne - help!!!
    Od: "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Użytkownik "Monika Kowalik" <k...@N...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:fifaer$q36$1@inews.gazeta.pl...

    > Celem kolejnej umowy jest przerwanie biegu przedawnienia.

    > Nie udowadniaj, ze kobieta była pełnomocnikiem, bo to nic do sprawy nie ma.
    > Jak napisał celnie Johnson pełnomocnik nie odpowiada za długi mocodawcy.
    > Natomiast kluczowym pozostaje jej oświadczenie, że przyjmuje długi syna. W
    > tej sytuacji należy pozwać syna i matkę. Syna, bo był przedsiębiorcą, a
    > matkę, bowiem przyjęła dobrowolnie na siebie spłatę jego długów.
    Czy jako ligitymację bierną pozwanego mogę podać:
    "Pani xxx w dn. ... pisemne zobowiązała się do spłaty zaliczki w wysokości
    1000zł do dn. 12 grudnia 2006 r." ?
    Ta pani podpisała oświadczenie w stylu "Firma ..." zobowiązuje się do zwrotu
    pobranej zaliczki w kwocie xxx" do dn... i ona podpisała się odręcznie swoim
    nazwiskiem dając jeszcze pieczątkę firmy. Oprócz tego spłaca dług syna (nie
    podawałam tego jako dowodu w sprawie, ale dowody nadania przekazu są z jej
    danymi).

    Czy w tej sytuacji pozywać ją w ogóle czy odpuścić ją?
    Wiem, ze z niej łatwiej byłoby ściągnąć dług...

    > Komornik ściga z tego, którego mu wskażesz. Komornik sam z siebie nic nie
    > zrobi.

    No tak, ale żeby komornikowi kogoś wskazać trzeba mieć wyrok w ręku, a żeby
    zapadł wyrok to trzeba pozwać (wskazać) odpowiednie osoby - na razie z tym mam
    problem.