    From: "Night" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Poświadczenie nieprawdy - kredyt hipoteczny
    Date: Wed, 30 Sep 2009 19:28:42 +0200

    Witam serdecznie.

    Jakiś czas temu wziąłem kredyt na zakup mieszkania. Osiągam dochód z tytułu
    prowadzenia działalności gospodarczej. Z pitów wynikał niski dochód przez co
    brakowało mi zdolności kredytowej. Moja "wspaniała" księgowa powiedziała mi,
    że zrobi mi pit i inne dokumenty (KPiR) tak, że będę miał zdolność
    kredytową. Powiedziała, ze wszyscy tak robią i jest OK, nic się nie stanie.
    Wszystko poszło gładko, otrzymałem kredyt, mam mieszkanie. Niedawno
    dowiedziałem się (przy okazji rozmowy ze znajomym pracującycm w banku), że
    "akcja" jaką zrobiłem nie jest aż tak bardzo OK bo poświadczyłem nieprawdę,
    wyjaśnił mi, że bank może wymagać ode mnie zaświadczenia z US o osiągniętym
    dochodzie). Zaznaczam, że kredyt jest spłacany regularnie i moje działanie
    nie miało na celu wyłudzenia pieniędzy po to żeby później ich nie spłacić.
    Na razie nic się nie stało, ale po rozmowie ze znajomym wiem, że może nie
    być tak fajnie. Po tym jak mnie uświadomił to wiem, że moje działanie było
    pochopne i gdybym wiedział to wcześniej to najprawdopodbniej zdrowy rozsądek
    wziąłby górę nad chęcią zakupu mieszkania.

    Proszę o informację jaka kara grozi mi za taki "występe", ilo mogę obrykać w
    pasiaku :]. Może da się to jakoś odkręcić, może jak sie przyznam to dostanę
    zawiasy? W chwili obecnej jestem mocno zestresowany. Od znajomego wiem, że
    sam fakt, że będę spłącał kredyt regularnie może niewystarczyć poniważ mogę
    paść ofiarą tzw. audytu wewnętrznego, który polega na wyrywkowym sprawdzania
    umów krefytowych - mja umowa moża trafić pod nóż :(.

    Może ktoś przerabiał taki temat i też załapał się na "sprawdzenie" i
    podzieli się jaką "nagrodę" otrzymał ;)

    Pozdrawiam
    Marcin