  • 31. Data: 2005-01-03 10:52:33
    Temat: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl>

    Ile razy można pisać, że UŻYWANIE tzw. pirackiego oprogramowania dla celów
    osobistych nie jest w Polsce przestępstwem ? Co innego, jeśli ktoś będąc
    zbytnio rozmownym stwierdził, że program taki kupił wiedząc, że jest to
    kopia piracka. Vide teksty na ten temat prof. Adamskiego z UMK w Toruniu.
    AR

  • 32. Data: 2005-01-03 10:58:05
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Są dwa sposoby rozwiązania tego problemu (może więcej):
    > 1) Kilkakrotne podwyżki płac aby wyrównać płace do płac w Unii i wtedy
    można
    > wymagać legalności oprogramowania tak jak wymaga się w Unii.
    > 2) Utworzenie programu przez firmę Microsoft, który pozwoli uczniom i
    > studentom w Polsce zdobywać legalne licencje w szkołach i na uczelniach,
    > dopóki nie wyrówna się zarobków w Polsce do poziomu Unii.

    i 3 najwazniejszy to uzywac linuksa i na niego soft tworzyc!

    P.

  • 33. Data: 2005-01-03 10:59:42
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):

    > Szanowny Panie,

    Ze jak? Uzywasz usenetu to sie dostosuj do panujacych tu obyczajow.

    > Staram się pomóc w rozwiązaniu ogólnokrajowego problemu jakim jest
    > powszechność posiadania nielegalnego oprogramowania.

    Fajnie. Jednak wydaje mi sie, ze nie o tym jest ten watek...

    > Wynika to stąd, że młodych ludzi w Polsce, ani ich rodziców często nie stać
    > na legalne oprogramowanie, które tym młodym ludziom jest niezbędne do nauki.

    Mysle, ze wiecej rocznie wydaja na alkohol oraz inne uzywki niz kosztuje
    oprogramowanie w wersjach OEM czy tez for uczen/student.

    > Jest w szkole i na uczelniach informatyka, ale nie zawsze uczniowie mają
    > wystarczający dostęp do komputerów aby się nauczyć obsługiwać Windows i
    > Office.

    Calosc nauki tzw "informatyki" w szkolach jest pozbawiona sensu - ameryki
    nie odkryles...

    > Moim skromnym zdaniem w interesie firmy Microsoft jest raczej
    > zalegalizowanie nielegalnych kopii posiadanych przez uczniów i studentów, bo
    > jeżeli Microsoft będzie popierał zabieranie im dysków skończy im się w
    > Polsce biznes. Młodzi ludzie przykro doświadczeni przez życie nie będą
    > używać ze strachu ich oprogramowania, nie będą się uczyć obsługiwać tego
    > oprogramowania, będą wybierali Linux, który oferuje podobne możliwości, jest
    > darmowy i działa czasami szybciej.

    Nie ma lepszej reklamy systemow MS-a niz zaistalowac komus, kto nie jest tzw
    mastahem jakiegos Linuxa ;P

    > Są dwa sposoby rozwiązania tego problemu (może więcej):
    > 1) Kilkakrotne podwyżki płac aby wyrównać płace do płac w Unii i wtedy można
    > wymagać legalności oprogramowania tak jak wymaga się w Unii.

    Watpie. To jest problem mentalnosci a nie wysokosci zarobkow.

    > 2) Utworzenie programu przez firmę Microsoft, który pozwoli uczniom i
    > studentom w Polsce zdobywać legalne licencje w szkołach i na uczelniach,
    > dopóki nie wyrówna się zarobków w Polsce do poziomu Unii.

    To juz chyba robia od co najmniej roku.

    > Napewno nie jest rozwiązaniem podstępne przeszukiwanie mieszkań ludzi,
    > którzy już mają powoli wszystkiego dosyć, żyją w biedzie przy wysokim
    > bezrobociu a jeszcze przyjdą policjanci i zabiorą twardy dysk ich dzieciom.
    > To nie są dobre metody w demokratycznym kraju, sam pan chyba przyzna.

    Przykro mi ale moj klient newsow nie odczytuje zalacznikow i najpewniej
    przez to nie zauwazylem, ze autor tego watku wyslal rozliczenie roczne
    podatkow placonych przez rodzicow co pozwolilo zapewne Tobie abys
    zakwalifikowal go do grupy biednych bo bezrobotnych, ktorzy jak mniemam
    wedlug Ciebie powinni byc wylaczeni z dzialania prawa?

    j.

  • 34. Data: 2005-01-03 11:00:17
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 03 Jan 2005 10:00:52 +0100, Rodrig Falkenstein napisał(a):
    > Dnia Mon, 3 Jan 2005 00:41:10 +0100, Grzegorz Kruk, Ph.D. <g...@t...pl>
    > napisał:
    > [ciach]

    > Panie doktorze, niech pan skończy wypowiadać się na tematy, o których nie
    > ma pan pojecia.

    Nie warto odpisywać na listy tego trolla, niepotrzebnie wyskakuje wielu
    osobom z killfile'a...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 35. Data: 2005-01-03 11:00:26
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    ps.

    Kochany Lesiu, prosze wytlumacz mi czemu policjhanci zabrali dysk a nie
    caly komputer
    w watku "Przeszukanie" tak zes sie upieraal ze maja zabrac komputer a mnie
    od kretynow wyzywales,
    gdyz sadzilem inaczej.

    Chcialbym zaznaczyc ze Ci panowie przyszli porozmawiac, wiec nawet watpie
    by byli z
    srubrokretami .

    P.

  • 36. Data: 2005-01-03 11:03:59
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej R. napisał(a):

    [...]

    > Ile razy można pisać, że UŻYWANIE tzw. pirackiego oprogramowania dla celów
    > osobistych nie jest w Polsce przestępstwem ?

    Skoro go uzywasz to w jaki sposob stales sie jego posiadaczem?

    j.

  • 37. Data: 2005-01-03 11:05:30
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > Nie warto odpisywać na listy tego trolla, niepotrzebnie wyskakuje wielu
    > osobom z killfile'a...

    Panie Osiecki pan się już popisał swoimi lewicowymi poglądami.
    Podziękujemy panu za dyskusję.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 38. Data: 2005-01-03 11:07:25
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paserstwa czyli np. przyjęcia rzeczy pochodzącej z przestępstwa (np.
    > skopiowanego windowsa od kolegi ? przestępstwo kolegi polega na
    > nielegalnym rozpowszechnianiu, patrz odpowiednie przepisy wyżej), ale
    > jeśli sami dokonaliście kopii oryginalnego windowsa kolegi (co nie jest
    > przestępstwem jeśli nie zrobiliście tego w celu rozpowszechnienia lub
    > uzyskania korzyści majątkowej) to o paserstwo nie można posądzić.
    >
    > Podsumowując posiadanie i używanie nielegalnego oprogramowania w Polsce
    > nie jest przestępstwem, więc rzekome naloty Policji są całkowicie

    Dziękuję, pozwolę sobie zacytować pana post :)

  • 39. Data: 2005-01-03 11:11:02
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

> [...]
    > zakwalifikowal go do grupy biednych bo bezrobotnych, ktorzy jak mniemam
    > wedlug Ciebie powinni byc wylaczeni z dzialania prawa?

    Albo raczej działań bezprawnych (patrz zakończenie)
    Poniżej bardzo ciekawy cytat postu Przemka R.

    "

  • 40. Data: 2005-01-03 11:16:05
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):

    [...]

    > Albo raczej działań bezprawnych (patrz zakończenie)
    > Poniżej bardzo ciekawy cytat postu Przemka R.

    O rany... Przeciez czytalem post Przemka. Naprawde, nie jestem
    Ph.D. i nie trzeba mi kilka razy pod nos podkladac abym cos
    zauwazyl. Jednak w zaden sposob z postu Przemka nie wynika, ze
    Policja nie ma prawa skontrolowac zawartosci dysku twardego...

    To znaczy, podstawy filozoficzne sa ale prawnych nie ma. Podpowiem
    ze tu chodzi o podstawy prawne dzialan policyjnych a nie o kwestie
    tego czy posiadanie pirackiego oprogramowania jest czy nie jest
    karalne - bo to sa dwie rozne rzeczy.

    j.