  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Policja zabrala mi dysk za nielegalna kopie Windows
    Date: 3 Jan 2005 11:59:42 +0100

    Grzegorz Kruk, Ph.D. napisał(a):

    > Szanowny Panie,

    Ze jak? Uzywasz usenetu to sie dostosuj do panujacych tu obyczajow.

    > Staram się pomóc w rozwiązaniu ogólnokrajowego problemu jakim jest
    > powszechność posiadania nielegalnego oprogramowania.

    Fajnie. Jednak wydaje mi sie, ze nie o tym jest ten watek...

    > Wynika to stąd, że młodych ludzi w Polsce, ani ich rodziców często nie stać
    > na legalne oprogramowanie, które tym młodym ludziom jest niezbędne do nauki.

    Mysle, ze wiecej rocznie wydaja na alkohol oraz inne uzywki niz kosztuje
    oprogramowanie w wersjach OEM czy tez for uczen/student.

    > Jest w szkole i na uczelniach informatyka, ale nie zawsze uczniowie mają
    > wystarczający dostęp do komputerów aby się nauczyć obsługiwać Windows i
    > Office.

    Calosc nauki tzw "informatyki" w szkolach jest pozbawiona sensu - ameryki
    nie odkryles...

    > Moim skromnym zdaniem w interesie firmy Microsoft jest raczej
    > zalegalizowanie nielegalnych kopii posiadanych przez uczniów i studentów, bo
    > jeżeli Microsoft będzie popierał zabieranie im dysków skończy im się w
    > Polsce biznes. Młodzi ludzie przykro doświadczeni przez życie nie będą
    > używać ze strachu ich oprogramowania, nie będą się uczyć obsługiwać tego
    > oprogramowania, będą wybierali Linux, który oferuje podobne możliwości, jest
    > darmowy i działa czasami szybciej.

    Nie ma lepszej reklamy systemow MS-a niz zaistalowac komus, kto nie jest tzw
    mastahem jakiegos Linuxa ;P

    > Są dwa sposoby rozwiązania tego problemu (może więcej):
    > 1) Kilkakrotne podwyżki płac aby wyrównać płace do płac w Unii i wtedy można
    > wymagać legalności oprogramowania tak jak wymaga się w Unii.

    Watpie. To jest problem mentalnosci a nie wysokosci zarobkow.

    > 2) Utworzenie programu przez firmę Microsoft, który pozwoli uczniom i
    > studentom w Polsce zdobywać legalne licencje w szkołach i na uczelniach,
    > dopóki nie wyrówna się zarobków w Polsce do poziomu Unii.

    To juz chyba robia od co najmniej roku.

    > Napewno nie jest rozwiązaniem podstępne przeszukiwanie mieszkań ludzi,
    > którzy już mają powoli wszystkiego dosyć, żyją w biedzie przy wysokim
    > bezrobociu a jeszcze przyjdą policjanci i zabiorą twardy dysk ich dzieciom.
    > To nie są dobre metody w demokratycznym kraju, sam pan chyba przyzna.

    Przykro mi ale moj klient newsow nie odczytuje zalacznikow i najpewniej
    przez to nie zauwazylem, ze autor tego watku wyslal rozliczenie roczne
    podatkow placonych przez rodzicow co pozwolilo zapewne Tobie abys
    zakwalifikowal go do grupy biednych bo bezrobotnych, ktorzy jak mniemam
    wedlug Ciebie powinni byc wylaczeni z dzialania prawa?

    j.