  • 1. Data: 2005-01-02 17:49:00
    Temat: prokuratura
    Od: r...@f...com.pl (root)

    witam !

    pytam jako kompletny laik w kwestiach tu przytoczonych,

    chodzi mi o taka rzecz czy prokuratura jako urzad zajmuje sie wszelkimi
    przestepstwami czy tylko jakimis wybranymi np. na szkode panstwa ?

    czy np. prokuratura zajmie sie faktem takim ze odkrylem iz firma panstwowa X
    zlamalo prawo o ochronie danych osobowych bo posiada bezprawnie te dane bez
    umow etc.
    jesli firma Y obarcza mnie FV, kaze placic za uslugi ktorych nie bylo i nasyla
    na mnie prywatnych miskow w celu odzyskania jakoby dlugu...

    czy prokuratura jest od tego by wszczac sledztwa w tej sprawie ? czy tylko
    pozostaje droga pozwow cywilnych ?

    czym wiec zajmuje sie prokuratura ???

    czy powiadomic prokurature mozna np. mailem i anonimowo ?

    wobec tego mam pytanie bo jesli ktos uzna ze nie podoba mu sie wszystko
    wokolo zacznie wysylac maile do prokuratury bo podejrzewa ze wszyscy wokolo go
    robia w ch... czy prokuratura musi sie tym zajac ? jesli tak to nie
    uwazacie ze to dziwne bo mozna kompletnie zdezorganizowac im prace
    zapychajac ich "drobnica"

    jakie instytucje chronia obywatela kiedy jest okradany przez firmy np.
    energetyke, spoldzielnie etc.

    NIK ? prokuratura ?

    moze lepiej dac sobie spokoj ? jest sens walik ze zlodziejstwem tego typu firm?

  • 2. Data: 2005-01-02 19:59:23
    Temat: Re: prokuratura
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "root" <r...@f...com.pl> napisał w wiadomości

    prokuratura zajmuje się niemal wszystkimi czynami zabronionymi w Polsce.
    Wyjątki, to kilka przestępstw ściganych z oskarżenia prywatnego, choć i tu
    prokurator może zrobić wyjątek.

    Z tym, że chciał bym Ci zwrócić uwagę, że wysyłanie faktur i przetwarzanie w
    tym celu danych osobowych nie narusza ustawy o ochronie danych osobowych.
    Tam jest wyłączenie. Do naruszenia mogło by dojść co najwyżej w chwili
    zawierania umowy z takim operatorem, ale z reguły ma to raczej znamiona
    oszustwa polegającego na podaniu cudzych danych w celu wyłudzenia usługi.

    Sama sprawa odsprzedawania długów i ich windykacji, to już była tu wiele
    razy wałkowana, wiec odsyła do archiwum. Słowa kluczowe, to KRUK, CYFRA+,
    GSM, faktura, windykacja. Odpowiednio wstawiając ich kombinację w google, to
    dostaniesz całe kompendium wiedzy.