    From: "marnow" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Podział majatku - domek
    Date: 18 Feb 2007 20:53:43 +0100

    Witam wszytskich,

    Chcialbym prosic o pomoc w wyjasnienu kwestii majatkowej. Sprawa wydaje sie
    byc prosta ale mam pewne watpliwosci. Jest sobie dom z dzialka, zamieszkiwany
    obecnie prez moich rodzicow (praktycznie od urodzenia). Moja mama ma jeszcze
    trzy siostry. Po smierci babci rodzina chcialaby uregulowac prawa majatkowe i
    tu zaczynaja sie problemy.

    Wiem ze w takim przypadku kazdy jest upawniony do 1/4, ale powstaje pytanie,
    pozostale siostry mojej mamy opuscily dom rodzinny kilkadziesiat lat temu, nie
    interesujac sie zupelnie kosztami utrzymania tejze nieruchmosci.

    Moi rodzice od wielu lat ponosza koszty wszelkich remontow (wymiana pokrycia
    dachu, wymiana okien etc), placa podatki, dbaja o wszystko co zwiazane z tym
    domem. Jak wobec tego nalezy traktowac wszelkie inwestycje, podatki skoro
    zostaly one czynione tylko przez nich bez udzialu pozostalych spadkobiercow!?

    Czy sad powinien to uwzglednic przy podziale, jak wygladaja tego typu kwestie
    w praktyce?

    Dziekuje z gory za wszelkie wskazowki i porady.

    --
    Marnow