eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoPo nieuprawomocnionym postanowieniu Sądu - spadek - mam czekać?? › Po nieuprawomocnionym postanowieniu Sądu - spadek - mam czekać??
  • Data: 2006-03-22 09:28:34
    Temat: Po nieuprawomocnionym postanowieniu Sądu - spadek - mam czekać??
    Od: <f...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam.
    Mam dwa małe pytanie:

    1 - Wydano postanowienie sądu w sprawie o nabycie spadku. Postanowienie
    uprawomocni się za trzy tygodnie - Czy spadkodawca (tylko jeden z godnie z
    art. 961 K.C.) już w odziedziczonym mieszkaniu może zamieszkać?? Czy musi
    czekać do uprawomocnienia postanowienia?? (pomijam kwestię związane z wpisami
    do księgi wieczystej itp. itd.)

    2 - Czy by wykonać zapis z testamentu wystarczy pismo, że jakąś tam rzecz
    przekazuje zapisobiercy X. a zapisobierca X kwituje odebranie tej rzeczy??