  • 41. Data: 2009-01-27 21:16:38
    Temat: Re: POLICJA JEST GŁUPIA
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-27 19:44:43 +0100, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> said:

    > Nie mają obowiązku rozstrzgać na miejscu i stosować mandatowego trybu.

    A jakaś podstawa prawna? Bo w PoRD nie kojażę nic na ten temat.

    de Fresz

  • 42. Data: 2009-01-27 21:19:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:glntjm$mjb$1@inews.gazeta.pl de Fresz
    <d...@N...pl> pisze:

    > nie kojażę nic
    Fakt.

    --
    Jotte

  • 43. Data: 2009-01-27 21:20:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    de Fresz pisze:

    > A jakaś podstawa prawna? Bo w PoRD nie kojażę nic na ten temat.

    A skąd pomysł że miałby to by być w prawie o ruchu drogowym?

    --
    @2009 Johnson
    Tak wielka jest twa wolność, jak wielkie twe opanowanie.

  • 44. Data: 2009-01-27 21:22:30
    Od: Wojtaszek <@>

    Jacek "Plumpi" pisze:
    > Podstawowe pytanie - czy tam jest tylko i wy^(3)?cznie przej?cie dla pieszych,
    > czy te? jest przej?cie dla pieszych + droga rowerowa z przejazdem ?

    tylko przejscie dla pieszych
    drogi rowerowej w ogole nie ma, nie mowiac o przejedzie dla rowerow
    pisalem wielokrotnie w tym watku

    poza tym przejazd dla rowerow to nie taka prosta sprawa
    droge "latwo" zrobic - maluja pas na chodniku albo debile na poboczu
    drogi ustawia odpowiedni znak
    tyle, ze jak to droga dla rowerow, to samochod wtedy w ogole nie
    powinien po niej sie poruszac, a jak z naprzeciwka wali ciezarowka na
    trzeciego, to nikt sie raczej nie bedzie zastanawiac, zreszta nie tylko
    w takich ekstremalnych sytuacjach sie zjezdza na pobocze, no ale to juz
    inna sprawa

  • 45. Data: 2009-01-27 21:23:49
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Piotr [trzykoty] pisze:

    > jeśli to idzie do grodzkiego to chyba z kpow, a więc jest wniosek o
    > ukaranie, a nie AO, nie ma też przedstawienia zarzutów itp.

    Obrażenia ciała powyżej 7 dni to art. 177 kk.

  • 46. Data: 2009-01-27 21:26:49
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-01-27 21:51:46 +0100, "Piotr [trzykoty]" <trzykoty[usunTo]@o2.pl> said:

    > Pozostaje więc jedynie bronić tego, że przy należytej ostrożności nie był w
    > stanie dostrzec kierującego rowerem, który jak mniemam jechał chodnikiem (a
    > potem "pasami"), a nim jechać nie powinien,

    Chodnikiem - w szczególnych przypadkach mógł, po przejściu dla pieszych - nie.

    > a więc nie należało się go tam spodziwać. IMHO Tyle, że to ma raczej
    > małe szanse i tylko gdy udowodnić, że on jechał na tyle szybko, że był
    > bardzo daleko, może się przyzna...

    Z tego co pamiętam, oficjalna wykładnia z przejściami dla pieszych jest
    taka, że jeśli pieszy postawi nogę na jezdni przed pojazdem mającym
    szansę zahamować (przy zakładanej dozwolonej prędkości), to nabywa
    bezwzględnego pierwszeństwa. Jeśli wyjdzie na pasy w sytuacji nie
    dającej szans na hamowanie, to jest to wtargnięcie. Uderzenie przez
    jadący rower w bok (maskę) samochodu, chyba dość jednoznacznie
    umieszcza rowerzystę?

    > Bo tak na pierwszy rzut oka to kierujący skręcając ma wszystko
    > sprawdzić i ustąpić
    > pierwszeństwa,

    Nie, ma zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pieszym,
    którzy są już na pasach lub zamierzają na nie wejść.

    > łącznie z tymi, którzy poruszają się nieprzepisowo.

    Dawaj podstawę prawną.

    de Fresz

  • 47. Data: 2009-01-27 21:28:36
    Od: Wojtaszek <@>

    WS pisze:
    > nie do konca...
    > pierszenstwa ma ustapic pieszym...
    > a z rowerami nawet w sytuacji gdyby byla tam sciezka rowerowa sprawa
    > jest znana i skomplikowana...

    znam te artykuly na wylot, wlacznie ze sprzecznoscia z konwencja
    wiedenska, ale tu to nie ma zastosowania, bo rowerzysta wjechal z
    chodnika na przejcie dla pieszych - po jednym i po drugim nie powien sie
    poruszac

  • 48. Data: 2009-01-27 21:28:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Wojtaszek pisze:

    > jakie k..wa daleko ?

    To będzie napisane w opinii biegłego :)

  • 49. Data: 2009-01-27 21:30:27
    Od: Wojtaszek <@>

    Johnson pisze:
    > To będzie napisane w opinii biegłego :)

    wiem, wiem, ale nie jestesmy w sadzie, zachowajmy zdrowy rozsadek

  • 50. Data: 2009-01-27 21:48:29
    Od: "Alek" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Wojtaszek" <@> napisał w wiadomości

    > moj ojciec skrecal w prawo, z drogi glownej w podporzadkowana z
    > przejsciem dla pieszych, zwolnil, a ze nikogo nie bylo to pojechal
    > dalej, w tym momencie wpadl na niego rowerzysta

    Czy dobrze rozumiem, że rowerzysta uderzył w prawy bok samochodu?

    Jeśli tak, to oznaczałoby, że wcześniej przed zakrętem tato wyprzedzał tego
    rowerzystę. I mógł się go spodziewać na pasach...

    To tak z mojego doświadczenia jako kierowcy.

    Pozdrawiam,
    Alek