  • Data: 2006-04-28 10:40:50
    Temat: Oprogramowanie i dane w nim zawarte ...
    Od: ms <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam!

    Zwracam się następującym problemem.

    Załóżmy, że jestem (ja = Firma) producentem oprogramowania, które jest
    sprzedawane wszystkim, którzy mają na to ochotę. Klienci używają
    oprogramowania, wprowadzają do niego swoje dane (które zapamiętywane są
    w opracowanej przez Firmę bazie danych) i czas sobie leci. Pewnego
    pięknego dnia jeden z klientów, oświadcza iż z uwagi na to iż dane są
    jego własnością chce mieć do nich dostęp na bieżąco z baz danych
    programu, ponieważ chce je wykorzystać w innym systemie opracowanym
    przez firmę trzecią.

    I w związku z tym mam pytania:

    1. Czy klient może żądać ode mnie stworzenia mu możliwości takiego
    dostępu, po moich kosztach?
    2. Ponieważ do bazy może się podłączyć bardzo prosto, to czy może on w
    świetle obowiązującego prawa łączyć się z bazą danych oprogramowania
    samodzielnie (omijając oprogramowanie) i zaciągać z niej informacje? Jak
    w przypadku stwierdzenia takiego faktu działa Ustawa o prawie autorskim?
    Czy w przypadku potwierdzenia takiego zdarzenia, mogę takiemu klientowi
    odmówić usługi wsparcia lub gwarancji na oprogramowanie?

    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie

    Pozdrawiam
    MS