  • 51. Data: 2016-02-14 20:25:35
    Temat: Re: Okazanie dokumentów policjantowi
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 18:17, witek pisze:

    > Oczywiscie, ze nie.
    > Wiekszość policjantów jest normalnych.
    > Rodzynki trafiają się wszędzie i o nich mowa.

    Ale rodzynki się prostuje skargami, zawiadomieniami, a nie siłowo. I o
    to mi chodzi. nie twierdzę, że wszyscy policjanci działają zawsze
    prawidłowo. Nikt nie jest doskonały.

  • 52. Data: 2016-02-14 20:37:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 18:19, witek pisze:

    > Żądanie dokumentu nie jest przegięciem. Odmowa jego wręczenia jest moim
    > prawem i mogę z niego skorzystać. I tyle w temacie.

    Możesz, ale generujesz kolejne czynności i przyzwoitość by należała
    napisać, że automatycznie dajesz podstawy do przeszukania, zatrzymania.
    Że normalną reakcja policjanta będzie "szukanie dziury w całym" i może
    się okazać,ze znajdzie. Że policjant może swoją frustrację okazać
    poprzez dokładne wykonanie czynności, a to może naprawdę długo trwać. Bo
    choćby zacznie się dokładnie przyglądać temu dokumentowi, którego mu nie
    chciałeś dać. Wyda mu się za gruby, albo za cienki.

    Facet umieszcza w necie film i nagle podobnym do niego cwaniakom się
    wydaje, że to jakaś norma. Że mogą się pobawić z policjantami. A tak nie
    jest i przede wszystkim nie powinno być.

  • 53. Data: 2016-02-14 21:25:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski"

    Tu jest dość ciekawy artykuł na ten temat:

    http://maszprawo.org.pl/2013/06/spisywanie-legitymow
    anie-przez-policje/

    No więc o ile samo prawo nie precyzuje "okazania dokumentów", jako
    czynności w której "dokumenty należy wręczyć policjantowi do jego lewej
    ręki swoją prawą ręką przez lewe ucho oknem uchylonym przynajmniej na 30
    centymetrów", to chyba nic nie szkodzi na przeszkodzie, gdy taki "znafca
    prawa z telefonem do swojego prawnika" będzie musiał opuścić pojazd,
    poddać się kontroli osobistej i dokładnego przejrzenia bagaży. O ile
    komuś chce się kopać z koniem.
    ---
    No właśnie stoi co jasno wynika ze wskazanych w artykule przepisów :-)

    Nie ma po prostu podstawy do dokonania takich czynności. Stanowisko
    prezentowane przez Roberta, że policjant może wywlec z samochodu jest
    właśnie rażącym przykładem nadużycia. Rażącym, a praktycznie zawsze kontrole
    są wykonywane z naruszeniem prawa. Tylko jak mówiłem, polskie sądy chronią
    policjantów więc nie liczyłbym na to, że coś się zmieni bez adekwatnej
    reakcji kontrolowanych.

  • 54. Data: 2016-02-14 22:02:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 21:25, re pisze:

> [...]
    > kontrole są wykonywane z naruszeniem prawa. Tylko jak mówiłem, polskie
    > sądy chronią policjantów więc nie liczyłbym na to, że coś się zmieni bez

    W Twoim stanowisku jest wewnętrzna sprzeczność. No bo albo sądy chronią,
    ale to musi wynika z reakcji kontrolowanych, albo nie chronią, bo nie
    mają takiej szansy z uwagi na brak reakcji kontrolowanych.

    Poza ustawami, rozporządzeniami, zarządzeniami jeszcze jest wykładnia i
    normalność. Gdyby dało się orzekać tylko w oparciu o ustawy, to
    wystarczyłby jakiś program komputerowy do orzekania. A tu okazuje się,
    że trzeba kilka lat studiować, kilka praktykować, a i to zdarzają się
    pomyłki.

    Tak więc brak orzeczeń skazujących policjantów biorących do ręki
    dokumenty - w mojej ocenie - nie jest przejawem jakiegoś krycia, tylko
    normalności i tyle.

  • 55. Data: 2016-02-14 22:27:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 10:12, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ostatnio byłem światkiem potrącenia i policjant nawet nie prosił o
    > okazanie DO. Prosił o podanie imienia i nazwiska + nr telefonu.

    Ale gwarantuję Ci, że jakbyś zaczął coś kręcić, to by dowód sprawdził.
    Tym po prostu rządzi normalność i tyle.

  • 56. Data: 2016-02-14 22:55:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "cef"

    > Ale czy naprawdę zatrzymują was do kontroli tak często
    > i postępowanie policji jest tak nieregulaminowe, że aż trzeba
    > odgrywać twardziela i miotać paragrafy?..
    > ---
    > Prawie się nie zdarzyło by policjant mi się przedstawił przy kontroli a
    > teksty jakie słyszałem to by trzeba nagrywać np "Dmuchamy", "Jak nie
    > dmuchniesz dobrze to będziemy tu do rana dmuchać". Ścierwa jebane

    Może Twój wygląd ich prowokuje?
    (albo ubiór :-))
    ---
    Ewentualnie zapach, oraz wszy, one na pewno dają podstawy do odstąpienia od
    prawem wymaganych zachowań przy kontroli. Inaczej by się przecież
    przedstawiali bo czemu nie. Sąd na pewno podniesie taką kwestię w
    uzasadnieniu zażalenia na bezczynność prokuratury bo to dobre wytłumaczenie.
    Mogę dla Was to przećwiczyć tylko mi kamerkę zainstalujcie :-)

  • 57. Data: 2016-02-14 22:58:10
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Robert Tomasik"

> [...]
    Możesz, ale generujesz kolejne czynności i przyzwoitość by należała
    napisać, że automatycznie dajesz podstawy do przeszukania, zatrzymania.
    Ciebie naprawdę pojebało. To jest dokładnie żadna podstawa do przeszukania
    albo zatrzymania. Zwykłe nadużycie.

  • 58. Data: 2016-02-14 23:04:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14-02-16 o 22:58, re pisze:

> [...]
    > Ciebie naprawdę pojebało. To jest dokładnie żadna podstawa do
    > przeszukania albo zatrzymania. Zwykłe nadużycie.

    A jakieś racjonalne argumenty? Skoro 99,99% ludzi daje dokument do ręki
    - bez względu na zapis ustawowy - to w Twojej ocenie brak podstaw
    nabrania podejrzeń, że coś nie tak jest z tym dokumentem w odniesieniu
    do tego 0,01%? I Ty to nadużyciem nazywasz? Ja bym raczej
    niedopełnieniem obowiązku brak takiego przeszukania nazwał.

  • 59. Data: 2016-02-14 23:46:24
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/14/2016 1:25 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Ale rodzynki się prostuje skargami, zawiadomieniami, a nie siłowo. I o
    > to mi chodzi. nie twierdzę, że wszyscy policjanci działają zawsze
    > prawidłowo. Nikt nie jest doskonały.

    Ach według ciebie siłowo to jest wtedy kiedy korzystam ze swojego prawa,
    ale jest ono nie ne rękę policjantowi.

    No wybacz, ale ja na to nie idę.

  • 60. Data: 2016-02-14 23:52:07
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 2/14/2016 1:37 PM, Robert Tomasik wrote:

    > Możesz,

    No i na tym koniec.

    ale generujesz kolejne czynności i przyzwoitość by należała
    > napisać, że automatycznie dajesz podstawy do przeszukania, zatrzymania.

    Skorzystanie z przysługującego mi prawa nie daje żadnych podstaw do
    przeszukania czy zatrzymania.

    Tak jakby ci w sądzie powiedzieli, ze jak sporobujesz wziac adwokata to
    dajesz podstawy do przedluzenia ci aresztu.

    Breeeeeeeddddddzzzzzziisssszzz

    > Facet umieszcza w necie film i nagle podobnym do niego cwaniakom się
    > wydaje, że to jakaś norma.

    Bo taka jest norma.
    To ze policjantom wydaje sie inaczej to jest ich problem.

    Że mogą się pobawić z policjantami. A tak nie
    > jest i przede wszystkim nie powinno być.

    aaa, ja tu jestem szeryf i prawo bedzie takie jakie ja ustale!
    Sory sredniowiecze sie juz skonczyło.