-
1. Data: 2016-02-09 12:09:28
Temat: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: Jacek <k...@a...com>
Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym. Dysk zewnętrzny był "w
promocji" i właśnie się zepsuł. Sprzedawca żąda odesłania dysku WRAZ z
laptopem, co wcale mi się nie podoba, bo laptop jest sprawny,
skonfigurowany, jak chciałem, a przede wszystkim jest mi po prostu
potrzebny.
Pytanko do Grupowiczów:
czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem? Przecież nie jest
to integralna całość.
Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
TIA
Jacek
-
2. Data: 2016-02-09 13:02:04
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: "P.B." <p...@w...pl>
Dnia Tue, 9 Feb 2016 12:09:28 +0100, Jacek napisał(a):
> Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym. Dysk zewnętrzny był "w
> promocji" i właśnie się zepsuł. Sprzedawca żąda odesłania dysku WRAZ z
> laptopem, co wcale mi się nie podoba, bo laptop jest sprawny,
> skonfigurowany, jak chciałem, a przede wszystkim jest mi po prostu
> potrzebny.
> Pytanko do Grupowiczów:
> czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem? Przecież nie jest
> to integralna całość.
> Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
> TIA
> Jacek
Promocja polegała na tym, że wyciągnęli dysk magnetyczny z laptopa i
wsadzili w zewnętrzną obudowę USB, a do laptopa włożyli dysk SSD. Teraz
Lenovo/Dell/HP chcą dostać do naprawy laptopa, na którego udzielili
gwarancji, a nie wyjęty z niego dysk.
Nie wiem jak od strony prawnej, ale od praktycznej najprościej będzie
przywrócić oryginalną konfigurację, czyli zamienić dyski i tak zgłosić to
do producenta (nie sprzedawcy!), a sprzedawcę, który tak robi i nie
informuje o tym klienta omijać szerokim łukiem.
--
Pozdrawiam,
Przemek
-
3. Data: 2016-02-09 13:20:51
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
W dniu 2016-02-09 o 13:02, P.B. pisze:
> Promocja polegała na tym, że wyciągnęli dysk magnetyczny z laptopa i
> wsadzili w zewnętrzną obudowę USB, a do laptopa włożyli dysk SSD. Teraz
> Lenovo/Dell/HP chcą dostać do naprawy laptopa, na którego udzielili
> gwarancji, a nie wyjęty z niego dysk.
> Nie wiem jak od strony prawnej, ale od praktycznej najprościej będzie
> przywrócić oryginalną konfigurację, czyli zamienić dyski i tak zgłosić to
> do producenta (nie sprzedawcy!), a sprzedawcę, który tak robi i nie
> informuje o tym klienta omijać szerokim łukiem.
>
A wsadzając użyli najgorszej czyli najtańszej obudowy i jest nadzieja
że to ona zdechła a nie dysk. Radził bym wydłubać dysk z obudowy
i sprawdzić go z inną obudową, jakąś przelotką SATA-USB lub z
jakimś komputerem poprzez SATA.
Pozdrawiam
-
4. Data: 2016-02-10 00:36:02
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: "re" <r...@r...invalid>
Użytkownik "Jacek"
Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym. Dysk zewnętrzny był "w
promocji" i właśnie się zepsuł. Sprzedawca żąda odesłania dysku WRAZ z
laptopem, co wcale mi się nie podoba, bo laptop jest sprawny,
skonfigurowany, jak chciałem, a przede wszystkim jest mi po prostu
potrzebny.
Pytanko do Grupowiczów:
czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem? Przecież nie jest
to integralna całość.
---
To ile dokładnie kosztuje dysk a ile laptop ?
Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
---
http://www.sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.htm
l
Rozdział "Reklamacja"
Niestety jakiś półmózg całkiem zablokował możliwość zacytowania. Powołaj
się na konsumencką niezgodność i zażądaj naprawy przez wymianę dysku lub
obniżenia ceny (o rynkową wartość tego dysku za ile mógłbyś go sobie kupić)
bo "naprawa lub wymiana naraziłaby Cię na znaczne niedogodności".
-
5. Data: 2016-02-10 07:08:04
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>
W dniu 09-02-16 o 12:09, Jacek pisze:
> Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym. Dysk zewnętrzny był "w
> promocji" i właśnie się zepsuł. Sprzedawca żąda odesłania dysku WRAZ z
> laptopem, co wcale mi się nie podoba, bo laptop jest sprawny,
> skonfigurowany, jak chciałem, a przede wszystkim jest mi po prostu
> potrzebny.
> Pytanko do Grupowiczów:
> czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem? Przecież nie jest
> to integralna całość.
> Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
Zgłaszać z tytułu niezgodności z umową, a nie gwarancji. Gwarancja jest
umową,którą w rozsądnych granicach sprzedawca czy producent mogą sobie
normować w sposób dowolny. Natomiast niezgodność z umową normuje ustawa.
-
6. Data: 2016-02-10 11:50:18
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: "G.S." <s...@s...com.pl>
On Wed, 10 Feb 2016, Robert Tomasik wrote:
> W dniu 09-02-16 o 12:09, Jacek pisze:
> > Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym.
> > Dysk zewnętrzny był "w promocji" i właśnie się zepsuł.
> > Sprzedawca żąda odesłania dysku WRAZ z laptopem,
> > co wcale mi się nie podoba, bo laptop jest sprawny,
> > skonfigurowany, jak chciałem, a przede wszystkim
> > jest mi po prostu potrzebny.
> > Pytanko do Grupowiczów:
> > czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem?
> > Przecież nie jest to integralna całość.
IMVHO, ma znaczenie co kupiłeś.
Intrygujące jest określenie "w promocji", co to znaczy,
ze dysk był "osobno" (jako dodatek do laptopa), czy przeciwnie,
jako "całość" (z laptopem)?
IMVHO, zapis "do laptopa dodajemy dysk za 1 zł" różni się
z p. widzenia wałkowanej kwestii od zapisu "w promocji
laptop z dyskiem jest tylko o 1 zł droższy". Hm...
Żeby nie było, doskonale rozumiem przeciwny punkt widzenia
oparty o fizyczną "konsumencką odłączalność" (stąd niżej
moja uwaga akurat o gaśnicy) i wynikłe stąd rozumienie
"rzeczy przyłączonej", niemniej wątpliwości powstają
jeśli z umowy wynika brak cechy odrębnego rozporządzania
(znaczy kupiona została CAŁOŚĆ, nie części).
IMO wskazuje to, że "podział" został przeprowadzony samowolnie
(w zasadzie wolno, właściciel może sobie robić ze swoim
całkiem sporo, najwyżej dostanie mandat za to ze wsadził
do pieca wbrew ustawie o odpadach niebezpiecznych),
i pytaniem jest, z jakiego przepisu ma wynikać kryterium
wyższości odrębności nad umową.
Inaczej: sprzedawca wziął na siebie JEDNO zobowiazanie
(dotyczące laptopa z dyskiem), co pozwala z tego zrobić
DWA zobowiazania (wobec dysku i laptopa oddzielnie)?
Idąć dalej: wszak laptopowy zasilacz też jest "odłączalny"...
Żeby nie było: nie zaprzeczam, że ww. punkt widzenia zawiera
element złej woli, albo jak komu bardziej pasuje, "wykorzystania
prawa", z drugiej strony, jeśli kupujący postanawia egzekwować
prawo na swoją korzyść, co ma blokować sprzedawcę?
> > Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
>
> Zgłaszać z tytułu niezgodności z umową, a nie gwarancji. Gwarancja jest
> umową,którą w rozsądnych granicach sprzedawca czy producent mogą sobie
> normować w sposób dowolny. Natomiast niezgodność z umową normuje ustawa.
Czy z tego ma wynikać, że kupujący samochód ma prawo przynieść
do reklamacji (z tytułu "niezgodności") "gaśnicę luzem", przykładowo?
W którym miejscu ustawa normuje, że nabywca ma prawo przynieść *część*
która jest zepsuta?
Tak na mój gust, jest bardziej prawdopodobne, że to warunki gwarancji
są odrębne dla laptopa i dysku, tym samym wskazując, iż są to dwie
oddzielne rzeczy.
RFC :D
pzdr, Gotfryd
-
7. Data: 2016-02-10 12:04:56
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: "G.S." <s...@s...com.pl>
On Wed, 10 Feb 2016, re wrote:
> Użytkownik "Jacek"
>
> Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym.
> Dysk zewnętrzny był "w promocji"
Jako mniemam, ma to sugerować korzystną cenę.
[...]
> Pytanko do Grupowiczów:
> czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem? Przecież nie jest
> to integralna całość.
> ---
> To ile dokładnie kosztuje dysk a ile laptop ?
>
> Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
> ---
> http://www.sprzedaz.konsumencka.edu.pl/niezgodny.htm
l
>
> Rozdział "Reklamacja"
>
> Niestety jakiś półmózg całkiem zablokował możliwość zacytowania.
> Powołaj się na konsumencką niezgodność i zażądaj naprawy przez wymianę dysku
Nie wiem czy zauważyłeś, że "oni" właśnie dokładnie to chcą zrobić,
zaś Jacek się usiłuje przed tą wersją ... bronić :)
Jacka interesuje nie wersja, ze kupił laptopa z dyskiem (z dyskiem
do naprawy), tylko chce wywieść, że kupił dysk (i ten dysk
reklamować, osobno).
> lub obniżenia ceny (o rynkową wartość tego dysku
> za ile mógłbyś go sobie kupić)
Pamiętamy, że Jacek BARDZO chce wywieść coś przeciwnego (żeby
nie zanosić "laptopa do naprawy").
Twierdzisz, że jak kupisz (jako konsument, od przedsiębiorcy)
dysk w cenie 1 zł (przykładowo, czy to w ramach "promocji"
czy bonusa), to będzie miał obowiazek oddać Ci 200zł?
pzdr, Gotfryd
-
8. Data: 2016-02-10 12:08:43
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: "G.S." <s...@s...com.pl>
On Wed, 10 Feb 2016, re wrote:
> To ile dokładnie kosztuje dysk a ile laptop ?
A, przepraszam, przeoczyłem.
W sumie po odpowiedzi na to pytanie Jacek zauważy, gdzie
leży gwóźdź programu.
Myląca jest Twoja teza:
[...]
> (o rynkową wartość tego dysku za ile mógłbyś go sobie kupić)
...bez zastrzeżenia, że to dotyczy reklamacji LAPTOPA
(a nie "dysku za 1 zł"), czyli czegoś czego Jacek nie chce.
pzdr, Gotfryd
-
9. Data: 2016-02-10 19:23:54
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: "qwerty" <q...@p...fm>
Użytkownik "Jacek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:n9chd8$gg7$...@n...news.atman.pl...
> Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym. Dysk zewnętrzny był "w promocji" i
> właśnie się zepsuł. Sprzedawca żąda odesłania dysku WRAZ z laptopem, co wcale
> mi się nie podoba, bo laptop jest sprawny, skonfigurowany, jak chciałem, a
> przede wszystkim jest mi po prostu potrzebny.
> Pytanko do Grupowiczów:
> czy sprzedawca może żądać odesłania dysku z laptopem? Przecież nie jest to
> integralna całość.
> Jakich argumentów użyć, żeby wymienili sam dysk zewnętrzny?
Jaki to sklep? Swego czasu część nieuczciwych sprzedawców robiła coś takiego.
Wykręcała dysk z laptopa i wsadzała do kieszeni (którą oferowali jako bonus), a
w miejsce fabrycznego wstawiali większy, szybszy itp. Potem jak coś się dzieje z
którymś z dysków to masz problem, bo muszą wkręcić twój dysk z kieszeni do
laptopa i wysłać laptopa do producenta.
-
10. Data: 2016-02-10 21:56:19
Temat: Re: Reklamacja dysku zewnętrznego.
Od: sundayman <s...@p...onet.pl>
W dniu 09.02.2016 o 12:09, Jacek pisze:
> Kupiłem laptopa wraz z dyskiem zewnętrznym. Dysk zewnętrzny był "w
> promocji" i właśnie się zepsuł. Sprzedawca żąda odesłania dysku WRAZ z
> laptopem, co wcale mi się nie podoba, bo laptop jest sprawny,
> skonfigurowany, jak chciałem, a przede wszystkim jest mi po prostu
> potrzebny.
Na twoim miejscu w pierwszej kolejności bym zadzwonił do rzeczonego
sklepu i zapytał jakąś ważniejszą osobę (właściciela, kierownika)
z kim się na łby pozamieniał.
Następnie w nieżyczliwych słowach wyraził opinię nt. inteligencji oraz
życzliwości.
Po czym uprzejmie poinformował, że w razie jak nie uruchomią mózgu, to
oddasz im to w całości, ale poświęcisz ze 2 dni na opisanie na każdym
dostępnym portali tej przygody.
Wiem - że to metoda "na chama", ale niestety w PL jest to często jedyna
skuteczna metoda w starciu z kretynami dookoła.
Osobiście bardzo nie lubię tak się zachowywać ale jak się nie da inaczej...