  • Data: 2007-03-14 22:50:53
    Temat: Ograniczenie wolności i powiadczenie nieprawdy przez kanarów
    Od: "I.T." <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sytuacja niestety jakich wiele, muszę rozwiązać pewne wątpliwości.

    Jechałem spokojnie, bilet posiadałem. Gdy chciałem wysiąść nagle pojawił
    się przede mną kanar i odmówił wypuszczenia z tramwaju. Sytuacja trwała
    dosłownie kilka sekund, bilet miałem gdzieś schowany wiec nie zdąrzyłem
    znaleźć i okazać. Ważne, że kontrola została wszczęta w momencie gdy
    wysiadałem i ograniczono moją wolność. Regulamin przewoźnika nawet
    wyraźnie mówi o zakazie kontroli w czasie postojów:
    http://www.ztm.gda.pl/kontrola_biletowa.html
    "31. Zabrania się kontrolerom uniemożliwiania wyjścia z pojazdu na
    przystanku pasażerom, wobec których nie rozpoczęto lub nie zdążono
    przeprowadzić czynności kontroli biletów."

    W moim przypadku nie wypuszczono mnie na moim przystanku i kanarzy nie
    wysiedli razem ze mną dokończyć kontrolę. Skończyło się tym, że mnie
    przetrzymano, wezwałem policję (która zgodnie z przewidywaniami nie
    przyjechała, brawa dla Miejskiej Komendy Zlewania Zawiadomień w
    Gdańsku). W końcu gdy tramwaj po prawie 20 minutach jazdy znalazł się
    pod komendą udałem się tam złożyć zawiadomienie o powyższym (napaści
    i/lub ograniczeniu wolności). No i zonk, pomimo posiadania biletów
    zostałem potraktowany jak gapowicz, spisany do notanika i sprawdzony w
    bazie, po czym udostępniono moje dane kanarom. Zawiadomienie o
    przekroczeniu uprawnień przez kanarów zignorowano.

    Proszę o poradę w dwóch sprawach:
    - czy policjant (nieprzypadkowy, na komendzie sprawę załatwiał jakiś
    wezwany przez dyżurnego) mógł po prostu zignorować zawiadomienie o
    przekroczeniu uprawnień przez kanarów?
    _Czy_niedopełnił_swoich_obowiązków? Generalnie choć był miły i rzeczowy
    to zlekceważył sprawę i poszedł na rękę kanarom. Nie będę dorabiał
    teorii spiskowych, ale poufałość kanarów w stosunku do tego policjanta
    trochę mnie zastanawia.

    - kanarzy okazali identyfikatory dopiero na komendzie, wcześniej
    odmówili, więc ja nie okazałem biletu osobnikom, którzy ograniczyli de
    facto moją wolność. I na komendzie de facto _nie_sprawdzili_biletów_ (z
    daleka zerknęli), _nie_obejrzeli_dokumentów_uprawniających_do_zniżki_ i
    insynuowali, że i tak wypiszą wezwanie do zapłaty z racji nieokazania
    biletów do kontroli. _Czy_to_będzie_poświadczenie_nieprawdy_?

    Przy okazji pozdrowienia dla gdańskiej Renomy. Wielu ich buców już
    widziałem w kacji i mało który potrafił zachować się jak człowiek.
    Świadek sytuacji, ktora zgłosiła się z chęcią pomocy (świadkowania) sama
    przyznała, że robi to bo już była obecna przy podobnych kanarskich
    wyczynach.

    pzdr
    z góry dziękuję za pomoc