    From: "Andrzej Błotnicki" <a...@b...gnet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.misc.budowanie
    Subject: Odszkodowanie za straty spowodowane wichurą
    Date: Fri, 20 Dec 2002 21:01:57 +0100

    Witam

    Mam taką sytuację: Wichura zerwała dach oraz uszkodziła częściowo ściany.
    Budynek gospodarczy budowany przed wojną, lecz remont kapitalny wykonany
    1977 (przemurowanie wieńców, jednej ściany od podstaw, postawienie nowej
    więźby dachowej i pokrycia)
    Ubezpieczyciel opisał to rzetelnie w protokole szkody. Wartość robót
    policzył dobrze, lecz przyjął dla całości budynku 95% zużycia (65lat przez
    70 lat trwałości budynku). po takich wyliczeniach dostaję 5% czyli śmieszną
    kwotę.

    Czy ktoś jest w stanie powiedzieć, jak powinno sie liczyć w takim przypadku
    amortyzację budynku, na jakie przepisy można sie powołać.
    Jedno odwołanie już napisałem, jak można sie spodziewać dostałem odpowiedź
    odmowną. Moje powołanie się na remont generalny nazwał 'prawidłową
    gospodarką remontową'....

    Pozdrawiam
    Andrzej