  • Data: 2006-09-14 19:32:27
    Temat: Odszkodowanie za rażące naruszenie prawa przez organ
    Od: "J.A." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W poprzedniej wersji kodeksu postępowania administracyjnego, była
    mowa o tym, że w wypadku stwierdzenia nieważności decyzji z
    powodu rażącego naruszenia prawa przez organ, stronie się należy
    odszkodowanie.
    W obecnej wersji kpa tego przepisu nie ma.

    Na stronie WSA w Warszawie:

    http://bip.warszawa.wsa.gov.pl/

    Znajduje się natomiast taki przepis w tekście ustawy Prawo o
    postępowaniu przed sądami administracyjnymi:

    Art. 287
    W przypadku gdy sąd w orzeczeniu:
    2) stwierdzi nieważność aktu albo ustali przeszkodę prawną
    uniemożliwiającą stwierdzenie nieważności aktu,
    stronie, która poniosła szkodę, służy odszkodowanie od organu,
    który wydał decyzję. Przepis art. 160 Kodeksu postępowania
    administracyjnego stosuje się odpowiednio.
    projekty ustaw.

    Jak to rozumieć?
    Czy ten art. nadal obowiązuje?
    W moim wypadku sąd administracyjny stwierdził nieważność aktu na
    podstawie rażącego naruszenia prawa.
    Uważam, że poniosłem szkodę, ale mojego wniosku o odszkodowanie
    sąd w ogóle nie rozpatrywał, więc jak to właściwie jest?

    --
    J.A.