  • Data: 2006-09-15 05:57:02
    Temat: Re: Odszkodowanie za rażące naruszenie prawa przez organ
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    J.A. napisał(a):
    > Na stronie WSA w Warszawie:
    >
    > http://bip.warszawa.wsa.gov.pl/
    >
    > Znajduje się natomiast taki przepis w tekście ustawy Prawo o
    > postępowaniu przed sądami administracyjnymi:
    >
    > Art. 287
    > W przypadku gdy sąd w orzeczeniu:
    > 2) stwierdzi nieważność aktu albo ustali przeszkodę prawną
    > uniemożliwiającą stwierdzenie nieważności aktu,
    > stronie, która poniosła szkodę, służy odszkodowanie od organu,
    > który wydał decyzję. Przepis art. 160 Kodeksu postępowania
    > administracyjnego stosuje się odpowiednio.

    USTAWA
    z dnia 17 czerwca 2004 r.
    o zmianie ustawy - Kodeks cywilny oraz niektórych innych ustaw
    Art. 3. W ustawie z dnia 30 sierpnia 2002 r. - Prawo o postępowaniu
    przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270) art. 287
    otrzymuje brzmienie:
    "Art. 287. W przypadku gdy sąd w orzeczeniu:
    1) uchyli zaskarżoną decyzję, a organ rozpatrując sprawę ponownie umorzy
    postępowanie,
> [...]
    uniemożliwiającą stwierdzenie nieważności aktu,
    stronie, która poniosła szkodę, służy odszkodowanie od organu, który

    nie obowiązuje
    teraz regulacja jest w art.417 i nast. kodeksu cywilnego

    > W moim wypadku sąd administracyjny stwierdził nieważność aktu na
    > podstawie rażącego naruszenia prawa.
    > Uważam, że poniosłem szkodę, ale mojego wniosku o odszkodowanie
    > sąd w ogóle nie rozpatrywał, więc jak to właściwie jest?

    sąd administracyjny nie będzie rozpoznawał wniosku o odszkodowanie
    zwróć się do organu, a potem sąd powszechny

    KG