  • Data: 2006-09-15 09:18:05
    Temat: Re: Odszkodowanie za rażące naruszenie prawa przez organ
    Od: "J.A." <l...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 15 Sep 2006 09:19:10 +0200, na pl.soc.prawo, kam napisał(a):

    > nie obowiązuje art.160 kpa

    To prawda, tylko sformułowanie:
    "służy odszkodowanie od organu, który wydał decyzję" pozostaje
    nadal. I jest to sformułowanie w kppsa a nie w kpa.

    O ile dobrze pamiętam, art. 160 nie zmienił brzmienia, co nie
    zmienia faktu, że w kppsa pozostaje nadal: "służy odszkodowanie
    od organu, który wydał decyzję".

    Kluczem więc jest znaczenie wyrazu "odpowiednio".
    Co to właściwie znaczy?

    Gdyby przyjąć potoczne znaczenie za obowiązujące, to
    wtedy kppsa stawia warunki kpa, a nie odwrotnie.
    Kppsa mówi o tym, że odszkodowanie się należy.

    Pytam o znaczenie wyrazu "odpowiednio", bo chcę się trochę oswoić
    z językiem prawniczym, żeby potem nikt nie mówił, że go nie
    rozumiem.
    W potocznym języku znaczy on mniej więcej to: "tak, jak należy".
    Nijak z tego nie wynika uzależnienie przepisu kppsa od przepisu
    kpa.
    W języku prawniczym "odpowiednio" ma być może inne znaczenie?

    > nie wprowadzać, tylko zmienić

    To prawda. Nie ma to jednak większego znaczenia w sprawie jego
    obowiązywania.

    > porównaj to co sam podałeś ze zmienionym

    Do zmienionego to ja już chyba nie mam dostępu.
    Mało wiem wprawdzie o prawie, ale moim zdaniem przepis nie
    obowiązujący nie może być argumentem w sprawie prawa aktualnie
    obowiązującego.
    Prawo ma być tak sformułowane, aby przepis mówił sam za siebie
    bez odniesienia do zniesionego.
    A przepis mówi, że odszkodowanie się należy.
    I jest to przepis o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
    Więc jak to jest?

    --
    J.A.