  • Data: 2006-09-15 12:46:14
    Temat: Re: Odszkodowanie za rażące naruszenie prawa przez organ
    Od: kam <#k...@w...pl#> szukaj wiadomości tego autora

    J.A. napisał(a):
    > To prawda, tylko sformułowanie:
    > "służy odszkodowanie od organu, który wydał decyzję" pozostaje
    > nadal. I jest to sformułowanie w kppsa a nie w kpa.
    >
    > O ile dobrze pamiętam, art. 160 nie zmienił brzmienia, co nie
    > zmienia faktu, że w kppsa pozostaje nadal: "służy odszkodowanie
    > od organu, który wydał decyzję".

    i służy

    > W języku prawniczym "odpowiednio" ma być może inne znaczenie?

    albo wprost, albo w ogóle, albo z odpowiednimi modyfikacjami
    zresztą słowa "odpowiednio" przecież już w przepisie nie ma...

    > To prawda. Nie ma to jednak większego znaczenia w sprawie jego
    > obowiązywania.

    ma, z przepisu usunięto tylko fragment odsyłający do art.160 kpa, który
    tą samą ustawą został uchylony

    > Mało wiem wprawdzie o prawie, ale moim zdaniem przepis nie
    > obowiązujący nie może być argumentem w sprawie prawa aktualnie
    > obowiązującego.

    może

    > Prawo ma być tak sformułowane, aby przepis mówił sam za siebie
    > bez odniesienia do zniesionego.
    > A przepis mówi, że odszkodowanie się należy.
    > I jest to przepis o postępowaniu przed sądami administracyjnymi.
    > Więc jak to jest?

    Przepis w ustawie o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
    deklaruje prawo do odszkodowania. A zasady tego reguluje kodeks cywilny,
    już bez procedury określonej wcześniej w art.160 kpa. Tak jest od 1
    września 2004 roku.
    Chcesz odszkodowania - wystąp do organu, ewentualnie do sądu
    powszechnego. Zresztą czy w ogóle akurat ten przepis ma zastosowanie? Bo
    przecież nie chodzi w nim o każde uchylenie decyzji.
    Nie wiem w ogóle o czym ta dyskusja...

    KG