  • 11. Data: 2009-09-17 11:55:54
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc pracownika ZUS
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > Skąd mi przyszedł?
    > Ponieważ ogromna rzesza naszego społeczeństwa nie rozróżnia ubezpieczenia
    > OC od "ubezpieczalni" i w potocznym znaczeniu uważa ZUS za "płatnika"
    > wszystkiego. Dlatego wolałem się upewnić.

    > Jak chcesz to udowodnić, że takiej a nie innej informacji udzieliła
    > pracownica ZUS a nie np. sprzątaczka?

    Pytanie jest proste, a Ty mącisz. I odpowiedź jeszcze nie padła.
    Rozważanie, czy coś da się udowodnić nie było tematem pytania. Załóżmy,
    że da się udowodnić - i co wtedy?

    > Za błędy i niewiedzę "płaci się frycowe" - niestety, ale takie jest życie.

    A za udzielanie błędnych informacji frycowego nie ma?

    > Co ma wspólnego z pochówkiem Kodeks Postępowania Administracyjnego?

    To, że nie można odwlekać pogrzebu, aż ZUS łaskawie odpowie na
    pytanie na piśmie.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2009-09-17 11:58:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 04:44:48 -0700 (PDT), VoyteG napisał(a):

    > Zmienia tyle, ze pytanie dotyczy innego wątku. Pracownica ZUS
    > poinformowała, że ZUS pokryje koszt. Potem powiedziała, że się
    > pomyliła.

    Już parę razy to podkreślaliśmy w tym wątku - jesteś w posiadaniu dowodów
    że odpowiedź pracownicy była TAKA a nie INNA?

    > Znajoma poniosła koszty, których by nie poniosła, gdyby nie
    > została wprowadzona w błąd przez ZUS.

    Mantra... :(

    > Jak ma postąpić osoba w takiej sytuacji, by potem nie ponieść kosztów

    No to poniosła te koszty czy nie poniosła?
    Pewnie chodzi Ci by "w podobnym przypadku nie ponosić kosztów".

    > - przecież nie może z pogrzebem czekać 30 dni na pisemna odpowiedz
    > z ZUS zgodnie z KPA!

    Co Ty masz z tym KPA w stosunku do ZUS?
    Terminy masz zapisane w UoUS.

  • 13. Data: 2009-09-17 12:00:15
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Rozważanie, czy coś da się udowodnić nie było tematem pytania. Załóżmy,
    > że da się udowodnić - i co wtedy?

    Normalnie, do sądu. Jak z każdym błędem urzędu.

    --
    spp

  • 14. Data: 2009-09-17 12:04:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

    > Normalnie, do sądu. Jak z każdym błędem urzędu.

    Zatem nieprawdą jest opinia ZUSu, w której wypiera się
    odpowiedzialności za własnego pracownika?

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2009-09-17 12:06:08
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 13:55:54 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Pytanie jest proste, a Ty mącisz. I odpowiedź jeszcze nie padła.
    > Rozważanie, czy coś da się udowodnić nie było tematem pytania. Załóżmy,
    > że da się udowodnić - i co wtedy?

    To sobie zakładaj dalej :)

    > A za udzielanie błędnych informacji frycowego nie ma?

    Powiedz to dziesiątkom tysięcy przedsiębiorców którzy na ówczesne czasy, w
    oparciu o odpowiedzi pracowników ZUSu "zawieszali DG" :))) - Nawet był taki
    kod przerwy w ubezpieczeniu :))
    Nie przeszkadzało to sądom na hurtowe orzekanie "zaległości w składkach"
    :)))

    > To, że nie można odwlekać pogrzebu, aż ZUS łaskawie odpowie na
    > pytanie na piśmie.

    To wystąp z pytaniem na piśmie do ZUSu czy masz obowiązek podlegania pod
    ubezpieczenia społeczne bo rozpocząłeś prowadzenie DG.
    Przecież gdyby był jakiś niunas w interpretacji to rozumiałbym występowanie
    o pisemną interpretację. Ale tu jest sprawa banalnie prosta - jest JASNO i
    CZYTELNIE uściślone komu przysługuje zasiłek pogrzebowy z ZUS. I bynajmniej
    nie ma tam ciotek, wujków, kumów i innej maści dalszych członków "rodziny".

  • 16. Data: 2009-09-17 12:07:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 17 Sep 2009 14:04:58 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Zatem nieprawdą jest opinia ZUSu, w której wypiera się
    > odpowiedzialności za własnego pracownika?

    A gdzie znalazłeś stanowisko ZUS dotyczące tej sprawy?
    I jaka to "opinia"? :)))

  • 17. Data: 2009-09-17 12:08:06
    Od: spp <s...@o...pl>

    Liwiusz pisze:

    > Zatem nieprawdą jest opinia ZUSu, w której wypiera się
    > odpowiedzialności za własnego pracownika?

    A skąd ja mogę wiedzieć co jest prawdą?

    ZUS twierdzi jedno, znajoma przedpiścy coś innego. Jeżeli jest w stanie
    udowodnić, że ma rację to powinna wystąpić (w ostateczności) na drogę
    sądową. I tyle chciałem powiedzieć. :)

    --
    spp

  • 18. Data: 2009-09-17 12:10:31
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 17 Wrz, 13:51, Herald <h...@o...eu> wrote:

    > Jak chcesz to udowodnić, że takiej a nie innej informacji udzieliła
    > pracownica ZUS a nie np. sprzątaczka?

    Kwestia udowodnienia jak , to bedzie kolejne pytanie, no chyba, ze
    sugerujesz, ze kazdy czlowiek zaklada wchodzac do ZUS, ze osoba ktora
    przyjmuje w danym odpowiednio opisanym pokoju, ma identyfikator,
    przyjmuje interesantów i przekazuje odpowiednie druki, to jednak
    sprzataczka, a nie urzednik?

    > Jw. - potrafisz dowieść że padły takie dokładnie słowa i informacje?

    Jak można dowieść, zwlaszcza ze mowimy o sytuacji, gdzie dzialaja
    emocje dzialajace po naglej smierci kogos z rodziny i z natury rzeczy
    nie ma wtedy czasu na spokojna analize sytuacji i trzeba szybko uporac
    sie z pogrzebem?

    > Skoro tak dokładnie zostały podane informacje o swoim stopniu pokrewieństwa
    > ze zmarłą to ... ekhmmm - po co w ogóle było pytanie w ZUSIe o zasiłek,
    > skoro wiadomo komu on przysługuje?

    Znajoma nie wiedziała i poszła się spytać ZUS, czy przysługuje
    zasiłek i w odpowiedzi otrzymała odpowiedz, ze przysługuję, czy jest
    już zrozumiale?

    > A jak ma postąpić?
    > Jest teraz mądrzejsza o wiedzę nt zasiłku pogrzebowego.

    Watek dotyczy postępowania i informacji otrzymanych od pracownicy ZUS
    i odpowiedzialnosci za te informacje.
    W mniejszym stopniu chodzi o sam zasilek, a glownie o to jaka
    odpowiedzialnosc ponosi ZUS za to co mowia jego pracownicy, zwlaszcza
    gdy brak czasu na pisemna odpowiedz w sytuacji takiej jak pogrzeb.

    > Za błędy i niewiedzę "płaci się frycowe" - niestety, ale takie jest życie.

    Tu mialbys racje, gdyby znajoma nie udala sie do ZUS z pytaniem i
    dzialala na wlasna reke, ale ona tam sie zwrocila
    A czy obowiazkiema Urzedu nie jest zgodne z prawem poinformowanie
    osoby, ktora sie do Urzedu zwraca?

    > Co ma wspólnego z pochówkiem Kodeks Postępowania Administracyjnego?

    A w jakim trybie i terminie jest zobowiązany odpowiedzieć ZUS, gdyby
    złożono mu formalne zapytanie?

  • 19. Data: 2009-09-17 12:13:34
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 17 Wrz, 14:00, spp <s...@o...pl> wrote:

    > Normalnie, do sądu. Jak z każdym błędem urzędu.
    >
    > --
    > spp

    Sprawa w sadzie juz byla i tam ZUS przyjal stanowisko, ze nie
    odpowiada za bledy pracownikow...

  • 20. Data: 2009-09-17 12:14:25
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Herald pisze:

    > A gdzie znalazłeś stanowisko ZUS dotyczące tej sprawy?
    > I jaka to "opinia"? :)))

    O tu:

    "ZUS wyparl sie odpowiedzialnosci za swa pracownice"

    --
    Liwiusz