  • Data: 2008-09-27 15:24:41
    Temat: Odpowiedzialnosc materialna za mienie pracodawcy
    Od: lukasz <a...@n...spam.o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    Moja praca polega na sprzedazy i obsludze klientow w jednym z sklepow
    obuwniczych w galerii handlowej. Jednak zakres moich obowiazkow nie
    obejmuje ochrony towaru, czy innych dzialan majacych na celu eliminacje
    kradziezy.

    Po podpisaniu umowy o prace otrzymalem dokumenty wg ktorych jestem
    odpowiedzialny za powierzone przez pracodawce mienie w wysokosci 20% [5
    osob zarudnionych]. Wg dokumentow odpowiadam za kazda utrate towaru bez
    wzgledu na to czy kradziez miala miejsce w godiznach mojej pracy czy
    poza nia [nawet podczas urlopu]. Z kolei inny dokument stanowi ze
    wyrazam zgode na zatrudnianie osob nieodpowiadajacych materialnie za
    towar i ja biore na siebie odpowiedzialnosc za szkody wyrzadzone przez
    te osoby [dotyczy to umow zlecenia].

    Dokumenty podpisalem, na razie nic sie nie wydarzylo. Czy w przypadku
    zaistnienia kradziez czy tez innego zdarzenia powodujacego utrate przez
    pracodawce mienia bede zmuszona do partycypowania w wyrównaniu strat,
    czy moze dokumenty tego typu prawnie nie sa wazne bo sa sprzeczne np z
    kodeksem pracy, czy jakimis wyrokami sądów.

    Bede wdzieczny za wszelkie informacje, bym wiedzial jak duze ryzyko
    podejmuje poczatkujacy na rynku pracy :)
    Pozdrawiam
    Łukasz