  • Data: 2002-11-21 10:18:13
    Temat: Odp: majątek nabyty w czasie trwania sprawy o separację
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Beata <wasilb@anty_spam.wp.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ari64e$b88$...@n...tpi.pl...
    > Złożyłam w sądzie wniosek o separację bez orzekania o winie. Nie dostałam
    > sądu jeszcze żadnej odpowiedzi. W między czasie trafiła mi się atrakcyjna
    > oferta na mieszkanie, na zakup którego mogę zaciągnąć kredyt z zakładu
    pracy
    > i zamieszkać tam z dziećmi. Boję się jednak, że w pszypadku formalnego
    > załatwienia separacji zakup tego mieszkania będzie wchodził w majątek
    > wspólny małżonków i może dojść do tego że będę musiała spłacić mojęgo
    męża
    > mimo że spłacać będę kredyt w zakładzie pracy.

> [...]

    Wspólność ustawowa trwa do ustania lub unieważnienia małżeństwa,chyba,że w
    czasie trwania związku małżeńskiego
    -małżonkowie zawarli umowę majątkową
    -z ważnych powodów sąd zniósł wspólność majątkową na żądanie jednego z
    małżonków
    - wspólność ustała na mocy prawa na skutek całkowitego lub częściowego
    ubezwłasnowolnienia jednego z małżonków
    A o przynależności przedmiotu majątkowego do majątku odrębnego art.33
    k.r.o decydują
    - czas oraz sposób nabycia danego przedmiotu
    - jego przeznaczenie i charakter
    Małżonkowie jak już wcześniej wspominałam na podst.art. 47 k.r.o mogą przez
    umowę wspólność rozszerzyć,ograniczyć lub też wyłączyć / akt notarialny/.
    Dorobkiem małżonków są przedmioty nabyte w czasie trwania wspólności
    ustawowej przez oboje małżonków lub przez jednego z nich a mianowicie:
    -pobrane wynagrodzenie za pracę oraz inne usługi świadczone przez
    któregokolwiek małżonka art. 32 k.r.o

    w związku z powyższym wniosłabym ale to też potrwa w czasie " o zniesienie
    wspólności majątkowej " uzasadniając stanem faktycznym na dzień dzisiejszy
    lub jeśli wspólmałżonek wyraziłby zgode na podpisanie umowy notarialnej...

    Sandra