  • Data: 2005-07-04 11:41:26
    Temat: Odp: fakty i rzeczy do ustalenia ?
    Od: "Dan" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Thx za wskazówki. Nie rozumiem jeszcze kilku spraw:

    > rozumiem że chodzi o ujawnienie tego prawa w KW ?

    Tak

    > Czy drugą strona w takim postępowaniu będzie moja siostra ?

    Tak

    > Nieruchomość wybudowano w trakcie trwania małżeństwa moich rodziców.
    > Nie spisali intercyzy małżeńskiej, więc z mocy ustawy mieli wspólność
    > majątkową. A w księdze nie ma informacji, że pierwszy właściciel
    > (mój ojciec) nabywa nieruchomość ze swojego majątku odrębnego.
    > Co sąd miałby ustalać w kwestii nieruchomość <-> majątek wspólny ?

    No skoro w KW figurowalo, ze nieruchomosc stanowi wlasnosc ojca, ktora potem
    (po smierci matki) zostala przeniesiona na siostre i taki stan ujawniono, to
    trzeba ustalic, ze w rzeczyswistosci stan prawny jest inny. Zeby sad mogl
    ujawnic Twoje prawo w kw, musi najpierw ustalic ze ta nieruchomosc wchodzi w
    sklad spadku, a zatem ze stanowila wspolwlasnosc malzenska.

    Od razu sie sprostuje. Udzial po matce nabyles Ty, siostra i ojciec w
    rownych czesciach. Jak ktos slusznie zauwazyl nizej, Twoj udzial wynosi 1/3
    czesc spadku, czyli 1/6 cz. nieruchomosci.

    > Ale to chyba jest już fakt. Mam decyzję sadu o nabyciu praw do 1/3 spadku
    > po matce. Co sąd miałby tu ustalać ?

    Ustalone jest ze nabyles 1/3 cz. spadku po matce. Trzeba jeszcze ustalic, ze
    w sklad spadku wchodzila nieruchomosc. Bo jak sam piszesz, z wpisu do kw
    wynika, ze nieruchomosc w calosci nalezy do siostry na podstawie umowy
    darowizny.

    Dan.