    From: "Andrzej" <s...@u...interiadotpl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Umowa z dostawca internetu - czy zgodna z prawem?
    Date: Sat, 5 Jun 2004 17:32:25 +0200

    Użytkownik Marcin Kwaśniewski <f...@z...gazeta.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:c9sktu$86r$...@i...gazeta.pl...

    > Na pierwsze chyba sam sobie odpowiedziałeś. Natomiast co do drugiego, to
    > jest to niezgodne z prawem. Kara za zerwanie umowy nie może przewyższać
    > wartością ulgi przyznanej Tobie w umowie.

    Dzieki za odpowiedz, ale chyba nie zrozumielismy sie wzajemnie ;).
    Przytoczylem oba punkty aby przedstawic calosc w calosci zawarte w umowie
    postanowienia dotyczace abonamentu. Z mojego punktu widzenia ta umowa
    powoduje tylko jednostronne zabezpieczenie sie dostawcy jesli chodzi o
    kwestie finansowe a nie zabezpiecza wystarczajaco klienta przed zmianami
    cen. Chodzi mi o nastepujaca przykladowa sytuacje:

    Powiedzmy ze podpisuje umowe na rok i place abonamen 50 zlotych. Po 3
    miesiacach dostawca stwierdzi ze podnosi cene do np. 80 zlotych i powiadamia
    mnie o tym miesiac wczesniej. Ja w takie sytuacji stwierdzam ze to za duzo i
    ze w taki razie rezygnuje. Odpowiedz dostawcy jest wtedy nastepujaca - ok,
    mozesz zrezygnowac ale zaplac nam 9x50 zlotych czyli 450. Z mojego punktu
    widzenia jest to uniemozliwienie mi zerwania umowy (patrz zabronione
    klauzule - Kodeks Cywilny art. 385, punkt 20) bo niekoniecznie moge te 450
    zlotych miec.

    Jednak gdy podalem taki wlasnie przyklad dostawcy i zapytalem co wtedy by
    bylo odpowiedz byla taka jak napisalem - "Przeciez nigdzie nie pisze ze nie
    mozesz umowy zerwac - musisz tylko zaplacic za pozostale miesiace".

    Brakuje mi tu po prostu punktu w stylu:
    W przypadku zmiany wysokosci abonamentu przez dostawce, klient zobowiazany
    umowa na czas okreslony moze odstapic od umowy bez koniecznosci zaplaty
    oplaty zwiazanej z wczesniejszym zerwaniem umowy.

    I w moim pytaniu chodzilo mi o to, czy w umowach na czas okreslony, w
    ktorych przewidziano oplaty zwiazane z wczesniejszym zerwaniem umowy musi
    sie znalezc powyzszy zapis zwiazany ze zmiana cen, czy tez jest to tylko
    dobra wola firmy z ktora sie podpisuje umowe

    Andrzej