  • Data: 2008-02-06 02:52:30
    Temat: [OT] Re: Podszywancy czy ?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 06.02.2008 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Ździebko nie na temat. Po pierwsze PGP jest projektem cokolwiek mało
    > popularnym. Kiedyś tego używałem, ale dałem sobie spokój i po kolejnej
    > zmianie systemu, to nawet go nie zainstalowałem. Czemu? Bo mało kto tego
    > używa. W mojej karierze news-owej tylko jeden użytkownik wiedział, o czym w

    Uzywa go całkiem sporo osób rzeczywiście (a nie z ciekawości) siedzących
    na systemach open-source (linux, bsd etc) i różne *nix*'y.

    > oczywiście w zasadzie daje 100% zabezpieczenie. PGP było dawniej darmowym
    > projektem i wówczas, choć było o wiele mniejsza kobyłą, to lepiej działało.
    > Teraz to jakiś potworny kombajn, w którym co chwila się trafia na jakąś
    > płatną usługę. Najsensowniej było by zainstalować którąś ze starych
    > darmowych wersji. Chodziły stabilnie i bezproblemowo.

    PGP w dawnej postacie padło jako "free" chyba z 9 lat temu i wkrótce
    zostało z powodzeniem zastąpione przez GnuPG. Zreknij via google, jest i
    wersja dla windows. Sam używam (pod linuxem) równiez ze starymi kluczami,
    wygenerowanymi pod PGP AD 1997 czy 8. I PGP i GPG mają funkcje podpisu
    elektronicznego (o czym dalej pisałeś) tak że wystarczy mieć potrzebę i
    chcieć z tym, że na ogół nie ma ani jednego ani drugiego. Za duzo zabawy w
    normalnych życiowych sytuacjach - mam na myśli np. uwierzytelnianie
    klucza, ale to dotyczy każdego tego typu podejscia.

    --
    Marcin