  • Data: 2008-02-06 10:28:21
    Temat: Re: Podszywancy czy ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 5 Feb 2008, Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "|<onrad" <b...@j...bardziej.trendy> napisał
    >
    > Z technicznego punktu widzenia oczywiście by mógł. Ale robiąc to popełnił by
    > przestępstwo. Zaznaczam, dotyczy to tylko i wyłącznie sfałszowania adresu
    > mailowego, który jest jednoznacznie identyfikowalny i unikalny.

    Czy jesteś w stanie i zechcesz się pofatygować wskazaniem, czym
    takie przestępstwo ma grozić?

    Zanaczam wyraźnie, że NIE PYTAM o przypadki POSŁUŻENIE SIĘ tym adresem
    *W CELU* popełnienia innego przestępstwa - np. spowodowania że dyspozycja
    z owego adresu zostanie przez osobę trzecią (dajmy na to, sprzedawcę
    u którego "prawdziwy" posiadacz adresu zarejestrował się w sklepie
    internetowym) potraktowana tak, że spowoduje jakieś skutki prawne,
    które można podciągnąć pod jeden z fafnastu zapisów w KK/KW.

    Czyli nie ma mowy, że ten mail spowodował:
    - niekorzystne rozporządzenie mieniem
    - naruszył dobra osobiste (oceniane przez sąd, a nie przekonanie
    posiadacza adresu że "ten troll mi zaszkodził")
    - rzucił podejrzenie o naruszenie prawa
    ...itp.

    Sam goły mail o neutralnej treści.
    Najlepiej jeszcze podpisany ksywą ("jakąś") lub niepodpisany, tak
    że wręcz nie wiadomo czy kto inny nie siadł do kompa z zostawioną
    zalogowaną sesją.
    Ale (zastrzegam) - wykluczamy taki przypadek, miał posłużyć tylko
    na wskazanie "braku szkód ubocznych oraz identyfikacji jako osoby".
    WIEMY że to kto inny pisał.
    Ktoś podpisujący się gfcfdgrkvcivgsl przyszedł i napisał maila,
    podając adres w nagłówku "<r...@g...pl>" (sfałszowany).

    Co za przestępstwo popełnił?

    pzdr, Gotfryd