  • Data: 2008-02-06 12:24:45
    Temat: Re: Podszywancy czy ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0802061118350.2068@a64wrk...

    > Czy jesteś w stanie i zechcesz się pofatygować wskazaniem, czym
    > takie przestępstwo ma grozić?

    Kodeks karny: Art. 269a. Kto, nie będąc do tego uprawnionym, przez
    transmisję, zniszczenie, usunięcie, uszkodzenie lub zmianę danych
    informatycznych, w istotnym stopniu zakłóca pracę systemu komputerowego lub
    sieci teleinformatycznej, podlega karze pozbawienia wolności od 3 miesięcy
    do lat 5.

    > Ale (zastrzegam) - wykluczamy taki przypadek, miał posłużyć tylko
    > na wskazanie "braku szkód ubocznych oraz identyfikacji jako osoby".
    > WIEMY że to kto inny pisał.
    > Ktoś podpisujący się gfcfdgrkvcivgsl przyszedł i napisał maila,
    > podając adres w nagłówku "<r...@g...pl>" (sfałszowany).
    > Co za przestępstwo popełnił?

    Jeśli w nagłówku umieści mój unikalny adres mailowy, to w konsekwencji
    doprowadzi do tego, że:

    1) Mój system komputerowy będzie wykrywał te wypowiedzi jako moje, co
    przykładowo w moim wypadku powoduje ich określony sposób wyświetlania na
    moich komputerach. Mam tak skonfigurowane czytniki, że mi się zaznaczają
    odpowiedzi na moje posty.

    2) Jego wypowiedź nie trafi do filtrów osób, które mnie nie uważają za
    osobę godną umieszczenia w KF-ie, a jego tak.

    3) Do mnie trafią wszystkie odpowiedni ad persona na jego głupi post, co
    zmusi mnie do ręcznego odfiltrowania i wyjaśnienia nadawcom, że to jakiś
    debil, a nie ja.

    4) Działające w sieci roboty będą zliczać jego posty na moją rzecz, bo
    rozpoznają właśnie po adresach mailowych i nazwach użytkowników.

    Pewnie jeszcze kilka innych skutków się znajdzie, w każdym razie na pewno
    spowoduje to ISTOTNE zakłócenie co najmniej mojego systemu komputerowego, a
    i pewnie innych. Wpływu na sieć teleinformatyczną nie powinno mieć żadnego.

    Warunkiem jest celowość działania. Czyli to, co kolega wyżej zrobił w celu
    demonstracji możliwości nie stanowi przestępstwa, albowiem nie miało na
    celu zakłócenie działania systemu. Nie można też go zakłócić wpisując i tak
    fałszywego maila, jeśli ten nie jest unikalny. W końcu nie wina autora
    postu, że kilku Janów KOWALSKICH wpadło na pomysł wpisania w miejscu
    przeznaczonym na adres mailowy nie.mam@dresu przykładowo.

    Natomiast - jak już pisałem - sama nazwa usera "Robert Tomasik" ochronie
    nie podlega i na dobrą sprawę to tylko jest kwestia umowna, że nie powinno
    się używać nazw używanych przez aktywnych użytkowników usnetu. Gdyby
    przyszedł inny Robert Tomasik i uparł się podpisywać się w ten sposób na
    grupach, to niestety poza prośbą nie pozostałyby inne argumenty. Ale skoro
    używał by innego adresu mailowego, to filtracja jego postów nie byłaby w
    końcu trudna. W ostateczności osoby, których raziło by to mogłyby spokojnie
    jednego z nas wysłać do KF-u albo pooznaczać sobie kolorkami w czytniku
    automatycznie. Te kolorki nie zadziałają, jak wpiszesz ten sam adres
    mailowy.