  • Data: 2008-02-06 02:05:43
    Temat: Re: Podszywancy czy ?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "humanista (mruczus)" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    news:foae61$mqh$1@inews.gazeta.pl...

    Ździebko nie na temat. Po pierwsze PGP jest projektem cokolwiek mało
    popularnym. Kiedyś tego używałem, ale dałem sobie spokój i po kolejnej
    zmianie systemu, to nawet go nie zainstalowałem. Czemu? Bo mało kto tego
    używa. W mojej karierze news-owej tylko jeden użytkownik wiedział, o czym w
    ogóle do niego piszę, jak zaproponowałem, byśmy korespondencję na drażliwy
    poniekąd dla niego temat zabezpieczyli w ten sposób. W konsekwencji możesz
    sobie to podpisywać PGP, ale mało kto to odczyta. Miałem również PGPkey na
    wizytówce dawniej. Też się ludzie dopytywali, co to jest. Możemy zrobić
    krótki quiz - ciekawe ile osób z piszących na grupy używa tego? Czasem
    widuję posty podpisywane w ten sposób, ale to bardzo rzadko. Choć
    oczywiście w zasadzie daje 100% zabezpieczenie. PGP było dawniej darmowym
    projektem i wówczas, choć było o wiele mniejsza kobyłą, to lepiej działało.
    Teraz to jakiś potworny kombajn, w którym co chwila się trafia na jakąś
    płatną usługę. Najsensowniej było by zainstalować którąś ze starych
    darmowych wersji. Chodziły stabilnie i bezproblemowo.

    Trochę lepiej już by było podpisywać darmowym podpisem cyfrowym. Obsługuje
    to wiele programów pocztowych, ale nie wiem, jak to wygląda w wypadku
    alternatywnych czytników grup dyskusyjnych. No i sądzę, że przeglądając z
    poziomu html, to przeglądarka tego nie obsłuży. Poza tym nie jestem pewien,
    czy nie narusza to etykiety. Obrazków do grup też nie wolno dołączać ani
    pisać w html-u. Co więcej przy próbie wysłania okazuje się, że nie da się
    wysłać wiadomości z konta używanego przez mnie dla grup. A więc musiał bym
    upowszechnić podstawowe używane konto, a nie chce mi się, bo bym spamu nie
    nadążył filtrować. Tak więc to też nie jest dobre rozwiązania.

    Tak więc nadal dochodzę do wniosku, że jedynym sensownym rozwiązaniem jest
    podawanie unikalnego adresu mailowego. Jeśli ktoś wyśle na grupy post z
    moim adresem, to wówczas otwiera się przede mną droga do ścigania go
    karnego. Przecież to nie musi być podstawowy adres mailowy. Ważne, by był
    unikalny, bez dopisków antyspamowych, które pozbawiają go unikalności i
    wynikającej z tego tytułu ochrony - moim zdaniem.