  • 31. Data: 2008-03-31 23:08:43
    Temat: Re: O gratisach i konieczności licencji (było: Zwrot za windows)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 31.03.2008 Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> napisał/a:
    > Tyle ze ma "domyslna" tresc? W takim razie nie "Używanie programu musi
    > być poprzedzone zawarciem umowy licencyjnej" a raczej "Używanie
    > programu oznacza, ze zawarto taka umowe"?

    A skąd się wzięła taka właśnie alternatywa (ze słówkiem "musi"), bo się
    pogubiłem?

    MZ "musi" jak już to w znaczeniu nieuchronności wystąpienia pewnego
    zdarzenia, czyli np. wynika automatycznie jako domniemanie określonych
    działań (np. zakupu egzemplarza utworu).

    --
    Marcin

  • 32. Data: 2008-04-01 08:02:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> writes:

    > A skąd się wzięła taka właśnie alternatywa (ze słówkiem "musi"), bo się
    > pogubiłem?

    Nie wiem czy to alternatywa, ale Tristan twierdzil ze "musi".
    --
    Krzysztof Halasa

  • 33. Data: 2008-04-01 09:28:03
    Temat: Re: O gratisach i konieczności licencji
    Od: Adam Przybyla <a...@g...pl>

    In pl.comp.os.linux Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

    > Nie wiem czy to alternatywa, ale Tristan twierdzil ze "musi".
    ... no to juz mamy zrodlo calego tego belkotu;-) Z powazaniem
    Adam Przybyla

  • 34. Data: 2008-04-01 09:51:55
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 01 kwiecień 2008 10:02
    (autor Krzysztof Halasa
    publikowane na pl.comp.os.linux,
    wasz znak: <m...@m...localdomain>):

    > Nie wiem czy to alternatywa, ale Tristan twierdzil ze "musi".

    Bo Ty się uparłeś na dziwne twierdzenia typu, że GPL to nie umowa
    licencyjna. Teraz znów wmawiasz mi, że twierdziłem, że trzeba osobno
    zawierać umowy.

    A ja przecie wręcz dawałem przykład zawarcia umowy poprzez samo wejście do
    autobusu.

    --
    Tristan
    napisz tu: i...@k...com.pl k...@g...com

  • 35. Data: 2008-04-01 13:22:58
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Tristan <n...@s...pl> writes:

    > Bo Ty się uparłeś na dziwne twierdzenia typu, że GPL to nie umowa
    > licencyjna.

    Bo nia nie jest, to jest tylko sama licencja, "jednostronne
    oswiadczenie woli". Jesli twierdzisz ze to jest umowa, to pokaz w niej
    jakies element, jakies oswiadczenie woli drugiej strony, licencjobiorcy.

    5. You are not required to accept this License, since you have not
    signed it. However, nothing else grants you permission to modify or
    distribute the Program or its derivative works.

    To jest tylko "opcja", z ktorej mozesz, choc nie musisz, skorzystac,
    i nie jest to potrzebne do korzystania z programu (= do normalnego
    korzystania z utworu). Dopiero dystrybucja takiego oprogramowania
    wymaga akceptacji licencji, bo bez niej nie masz do tego po prostu
    prawa - ale jesli bedziesz bezprawnie sprzedawal taki soft, to sprawa
    w sądzie nie bedzie dotyczyc lamania warunkow licencji, a lamania
    prawa autorskiego. Licencja moglaby byc tylko obrona przed takim
    zarzutem, gdybys oczywiscie spelnial warunki.
    --
    Krzysztof Halasa