  • 1. Data: 2008-03-28 23:07:21
    Temat: Termin gwarancji a wymiana klapy w laptopie
    Od: Patryk Grzegorczyk <p...@g...com>

    Witam,

    w sierpniu 2006 roku nabyłem laptop Toshiba. Po jakimś czasie na
    klapie pojawiły się pęknięcia. Dnia 5 lipca 2007 r. laptop został
    odesłany do autoryzowanego serwisu Toshiby, AC Serwis / Techmex
    Bielsko-Biała, celem naprawy gwarancyjnej. 17 lipca 2007 laptop został
    mi wydany (przesłany kurierem), w protokole naprawy widnieje
    następujący opis wykonanych czynności:
    "Wymiana zawiasów, górnej obudowy i ramki LCD, testowanie - sprawny".
    Niestety pęknięcia na klapie znowu się pojawiły. Gwarancja miała
    termin jednego roku od daty zakupu (czyli termin minął 28.08.2007).
    Szukając na własną rękę przepisów dotyczących gwarancji znalazłem w
    Kodeksie cywilnym następujący zapis:

    KSIĘGA TRZECIA - Zobowiązania
    Tytuł XI - Sprzedaż
    Dział III - Gwarancja jakości

    Art. 581.

    § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad
    albo dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin
    gwarancji biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad
    lub zwrócenia rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część
    rzeczy, przepis powyższy stosuje się odpowiednio do części
    wymienionej.

    Jeśli dobrze zrozumiałem ten zapis to od dnia wydania laptopa
    (17.07.2007) termin gwarancji na zawiasy, górną obudowę i ramkę LCD
    biegnie od nowa czy ten zapis nie ma w takiej sytuacji zastosowania?
    Czy mogę na tej podstawie domagać się ponownej wymiany klapy pomimo
    upływu terminu gwarancji na cały sprzęt?

    Pozdrawiam,
    Patryk Grzegorczyk

  • 2. Data: 2008-03-29 00:10:59
    Temat: Re: Termin gwarancji a wymiana klapy w laptopie
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 28.03.2008 Patryk Grzegorczyk <p...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > Czy mogę na tej podstawie domagać się ponownej wymiany klapy pomimo
    > upływu terminu gwarancji na cały sprzęt?

    Tak, ale tylko jeśli kupiłeś tego laptopa na firmę.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2008-03-29 19:11:25
    Od: Patryk Grzegorczyk <p...@g...com>

    On 29 Mar, 01:10, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

    > Tak, ale tylko jeśli kupiłeś tego laptopa na firmę.

    Bardzo dziękuję za odpowiedź. No cóż - mówi się trudno :/
    A tak z czystej ciekawości: na jakiej podstawie tylko firmy mogą
    korzystać z tego zapisu?

    Pozdrawiam,
    Patryk Grzegorczyk

  • 4. Data: 2008-03-29 19:50:03
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Patryk Grzegorczyk pisze:
    > Bardzo dziękuję za odpowiedź. No cóż - mówi się trudno :/
    > A tak z czystej ciekawości: na jakiej podstawie tylko firmy mogą
    > korzystać z tego zapisu?

    art.1 ust.4 ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    KG