eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNowy regulamin serwisu PKP
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 99

  • 71. Data: 2023-06-25 07:14:15
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-23 o 21:28, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 23.06.2023 o 12:41, J.F pisze:
    >
    >>>> Tylko "eksperci" cos pieprzą o rachunkach, zamiast sie przyznac,
    >>>> ze cos sp* z kartami :-)
    >>> Raczej nie.,
    >>
    >> Co mi jeszcze przychodzi na mysl teraz - sklep obciążyl starą kartę,
    >> bank zastrzezenia nie sprawdzil, w banku stary rachunek
    >> rozliczeniowy był ciągle w użyciu, to wszystko przeszlo.
    >
    > Ten numer ne przejdzie w praktyce, bowiem zastrzeżenie karty powoduje,
    > że rozrywane jest połączenie numeru karty z rachunkiem bankowym i żadne
    > obciążenie z tego powodu nie może dojść.
    >
    >>> No właśnie nie. Wysłali rekurencyjne obciążenie doi numeru karty i
    >>> później już tego nikt nie badał. Wykonywała się automatycznie
    >>> wypłata.
    >> Sam piszesz "do numeru karty"
    >
    > Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
    > karty i w tym problem.

    No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
    do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
    bo obciążany jest rachunek techniczny?



  • 72. Data: 2023-06-25 11:49:16
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2023 o 07:14, cef pisze:
    >>
    >> Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
    >> karty i w tym problem.
    > No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
    > do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
    > bo obciążany jest rachunek techniczny?

    Oni o rachunku chyba nie pisali, tylko o obciążeniu z pominięciem karty
    na podstawie wcześniej wyrażonej zgody. Tyle, że wcześniej nikt nie
    wiedział, że tak można i jak napisałem reklamacje, to jako rozwiązanie
    zaproponowano mi zastrzeżenie karty.
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 73. Data: 2023-06-25 12:34:55
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2023 o 01:39, Kviat pisze:
    > Więc po zastrzeżeniu, jak ci pieniądze znikają z konta, to bank ma ci je
    > zwrócić i już.
    Tylko, o ile to są nowe transakcje, a nie wykonane przed zastrzeżeniem
    karty.
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 74. Data: 2023-06-25 14:47:34
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-25 o 11:49, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 25.06.2023 o 07:14, cef pisze:
    >>>
    >>> Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
    >>> karty i w tym problem.
    >> No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
    >> do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
    >> bo obciążany jest rachunek techniczny?
    >
    > Oni o rachunku chyba nie pisali, tylko o obciążeniu z pominięciem karty
    > na podstawie wcześniej wyrażonej zgody. Tyle, że wcześniej nikt nie
    > wiedział, że tak można i jak napisałem reklamacje, to jako rozwiązanie
    > zaproponowano mi zastrzeżenie karty.

    Czyli normalnie opłaciłeś jakąś subskrypcję, która tylko
    przy inicjacji wymaga podania numeru, daty ważnosci, danych i CVV
    a potem obciążenie jest automatyczne i nie umiałeś tego zlikwidować
    i piszesz tu jakieś banialuki o obciążaniu przez rachunek?


  • 75. Data: 2023-06-25 20:34:44
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.06.2023 o 11:49, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 25.06.2023 o 07:14, cef pisze:
    >>>
    >>> Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
    >>> karty i w tym problem.
    >> No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
    >> do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
    >> bo obciążany jest rachunek techniczny?
    >
    > Oni o rachunku chyba nie pisali, tylko o obciążeniu z pominięciem karty
    > na podstawie wcześniej wyrażonej zgody. Tyle, że wcześniej nikt nie
    > wiedział, że tak można i jak napisałem reklamacje, to jako rozwiązanie
    > zaproponowano mi zastrzeżenie karty.

    Po kiego grzyba usługodawca miałby kombinować z obciążaniem rachunku z
    pominięciem niezastrzeżonej karty? Przecież to bez sensu. Gdzie tu przekręt?

    Na co złożyłeś reklamacje w banku? Że nie zlikwidowałeś subskrypcji u
    usługodawcy?
    Bardzo się śmiali?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr


  • 76. Data: 2023-06-25 20:36:35
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 25.06.2023 o 12:34, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 25.06.2023 o 01:39, Kviat pisze:
    >> Więc po zastrzeżeniu, jak ci pieniądze znikają z konta, to bank ma ci
    >> je zwrócić i już.
    > Tylko, o ile to są nowe transakcje, a nie wykonane przed zastrzeżeniem
    > karty.

    Czyli składałeś w banku reklamacje na obciążanie niezastrzeżonej karty,
    na które to obciążania sam się zgodziłeś?
    Serio?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr


  • 77. Data: 2023-06-26 00:47:09
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2023 o 14:47, cef pisze:

    >>>> Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
    >>>> karty i w tym problem.
    >>> No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
    >>> do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
    >>> bo obciążany jest rachunek techniczny?
    >> Oni o rachunku chyba nie pisali, tylko o obciążeniu z pominięciem
    >> karty na podstawie wcześniej wyrażonej zgody. Tyle, że wcześniej nikt
    >> nie wiedział, że tak można i jak napisałem reklamacje, to jako
    >> rozwiązanie zaproponowano mi zastrzeżenie karty.
    > Czyli normalnie opłaciłeś jakąś subskrypcję, która tylko
    > przy inicjacji wymaga podania numeru, daty ważności, danych i CVV
    > a potem obciążenie jest automatyczne i nie umiałeś tego zlikwidować
    > i piszesz tu jakieś banialuki o obciążaniu przez rachunek?

    Mniej więcej dokładnie tak. Z tym, że w między czasie zmieniły się dane
    karty, więc tej obciążyć się nie dało. Natomiast rachunek rozliczeniowy
    został ten sam. Stąd mój wniosek, że obciążenie realizowane jest w
    rachunku. Masz inny pomysł?
    --
    (~) Robert Tomasik


  • 78. Data: 2023-06-26 01:03:49
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2023 o 20:36, Kviat pisze:
    >
    > Czyli składałeś w banku reklamacje na obciążanie niezastrzeżonej karty,
    > na które to obciążania sam się zgodziłeś?
    > Serio?

    Mimo, iż jestem pewien, że Cie to przerośnie, to spróbuję Ci pomóc i
    jeszcze raz wyjaśnić. Ja generalnie na nic nie wyrażałem zgody.
    Regulamin przewidywał, że jak nie przedłużę subskrypcji, to oni nic nie
    obciążą. Jak po dłuższym czasie znalazłem obciążenie, to nie skojarzyłem
    nawet.

    W ko0ńcu po zidentyfikowaniu napisałem do nich mail, dostałem jakąś
    zdawkową (być może) automatyczną odpowiedź z przeprosinami i nigdzie nie
    składałem reklamacji uznając temat za zakończony. Ale po kilku
    miesiącach znowu znalazłem takie obciążenie. No to złożyłem reklamację i
    tu pracownik banku zasugerował zastrzeżenie karty. W summie był oto
    sensowne i9 tak zrobiłem. Problemem się zrobiło to, jak po kilku
    miesiącach obciążyła się ta nowa zupełnie inna karta.

    --
    (~) Robert Tomasik


  • 79. Data: 2023-06-26 07:07:16
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP- crosspost
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2023-06-26 o 00:47, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 25.06.2023 o 14:47, cef pisze:
    >
    >>>>> Bo tak było, tylko że rekurencja robiła się w warstwie rachunku, a nie
    >>>>> karty i w tym problem.
    >>>> No i co odpowiedział bank jak zareklamowałeś rozliczoną transakcję
    >>>> do zastrzeżonej karty? Powiedział, że nic nie może zrobić,
    >>>> bo obciążany jest rachunek techniczny?
    >>> Oni o rachunku chyba nie pisali, tylko o obciążeniu z pominięciem
    >>> karty na podstawie wcześniej wyrażonej zgody. Tyle, że wcześniej nikt
    >>> nie wiedział, że tak można i jak napisałem reklamacje, to jako
    >>> rozwiązanie zaproponowano mi zastrzeżenie karty.
    >> Czyli normalnie opłaciłeś jakąś subskrypcję, która tylko
    >> przy inicjacji wymaga podania numeru, daty ważności, danych i CVV
    >> a potem obciążenie jest automatyczne i nie umiałeś tego zlikwidować
    >> i piszesz tu jakieś banialuki o obciążaniu przez rachunek?
    >
    > Mniej więcej dokładnie tak. Z tym, że w między czasie zmieniły się dane
    > karty, więc tej obciążyć się nie dało. Natomiast rachunek rozliczeniowy
    > został ten sam. Stąd mój wniosek, że obciążenie realizowane jest w
    > rachunku. Masz inny pomysł?

    Nie mam pomysłu, ale jestem pewny, że raczej rachunek nie ma z tym nic
    wspólnego.
    Dałem równolegle na pl.biznes.banki może ktoś tam napisze jaki jest
    mechanizm.
    Wg mnie pewnie w danych, które podałeś do umowy, której nie doczytałeś -
    bo jakieś
    abonamenty zawsze są małymi literkami i z gwiadkami, mogły być
    wystarczające.
    A sprzedawca pewnie podaje imię nazwisko, kod transakcji i sumę i numery
    mu nawet
    nie są potrzebne.


  • 80. Data: 2023-06-26 09:48:32
    Temat: Re: Nowy regulamin serwisu PKP
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 26.06.2023 o 01:03, Robert Tomasik pisze:
    > W dniu 25.06.2023 o 20:36, Kviat pisze:
    >>
    >> Czyli składałeś w banku reklamacje na obciążanie niezastrzeżonej
    >> karty, na które to obciążania sam się zgodziłeś?
    >> Serio?
    >
    > Mimo, iż jestem pewien, że Cie to przerośnie, to spróbuję Ci pomóc i
    > jeszcze raz wyjaśnić. Ja generalnie na nic nie wyrażałem zgody.
    > Regulamin przewidywał, że jak nie przedłużę subskrypcji, to oni nic nie
    > obciążą. Jak po dłuższym czasie znalazłem obciążenie, to nie skojarzyłem
    > nawet.

    Mimo, iż jestem pewien, że cię to przerośnie, to spróbuję ci pomóc i
    jeszcze raz wyjaśnić:
    co banku obchodzą twoje umowy, choćby najbardziej krzywe, z jakimś
    usługodawcą?

    > W ko0ńcu po zidentyfikowaniu napisałem do nich mail, dostałem jakąś
    > zdawkową (być może) automatyczną odpowiedź z przeprosinami i nigdzie nie
    > składałem reklamacji uznając temat za zakończony. Ale po kilku
    > miesiącach znowu znalazłem takie obciążenie.

    To zgłaszasz to na policję (a nie, czekaj... idziesz do sądu cywilnego,
    bo przecież nie ma oszustwa, jest za mało oszukanych, a usługodawca po
    prostu zapomniał przestać obciążać...), zamiast dupę zawracać bankowi
    reklamacjami.

    > No to złożyłem reklamację

    Mimo, iż jestem pewien, że cię to przerośnie, to spróbuję ci pomóc i
    jeszcze raz wyjaśnić:
    Serio? Złożyłeś reklamację do banku, że masz masz jakąś krzywą umowę z
    jakimś usługodawcą?

    > tu pracownik banku zasugerował zastrzeżenie karty.

    A po zasugerowaniu tej, jak najbardziej prawidłowej, sugestii, przez
    pięć minut nie mógł wstać z podłogi, bo ze śmiechu brakowało mu sił, że
    ktoś jak dziecko skarży się bankowi, że ma kiepską umowę z usługodawcą.

    > W summie był oto
    > sensowne i9 tak zrobiłem. Problemem się zrobiło to, jak po kilku
    > miesiącach obciążyła się ta nowa zupełnie inna karta.

    Po zastrzeżeniu starej karty?
    Zmyślasz.
    https://spolecznosc.ing.pl/-/P%C5%82atno%C5%9Bci/Pob
    ierana-subskrypcja-mimo-zmiany-karty/td-p/36172

    Zmiana karty, wydanie nowej ze zmienioną datą ważności, czy cvv, to nie
    to samo co zastrzeżenie karty i wydanie nowej - INNEJ.
    Szary człowiek być może nie zdaje sobie z tego sprawy, ale taki jak ty
    fachowiec od cyberbezpieczeństwa te podstawy podstaw powinien znać i
    umieć je wyrecytować nawet po obudzeniu z głębokiego snu w środku nocy.

    Mimo, iż jestem pewien, że cię to przerośnie, to spróbuję ci pomóc i
    jeszcze raz wyjaśnić:
    po zastrzeżeniu karty, jeżeli faktycznie (w co wątpię) bank obciążał ci
    rachunek, to zgodnie z prawem jest to problem banku, ma ci zwrócić
    pieniądze i nic więcej cię nie interesuje.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

strony : 1 ... 7 . [ 8 ] . 9 . 10


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1