    From: "Domix" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niezgodność z towaru z umową - pytania??
    Date: Tue, 13 Nov 2007 16:04:24 +0100

    Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.

    Na początku roku zakupiłem w salonie jedenej z sieci gsm telefon. Po nieco
    ponad pół roku przestał funkcjonować prawidłowo, więc oddałem go do
    reklamacji. Dostałem odmowę naprawy i informacje, że gwarancja jest
    nieważna, gdyż telefon został zalany.

    Jest to oczywistym kłamstwem i popularną wymówką serwisów, ale cóż,
    stwierdziłem, że się nie poddam. Sprzedawca z firmy która sprzedałą mi
    telefon powiedział, że mogę mieć pretensje jedynie do serwisu, a ich to nie
    interesuje. To doprowadziło mnie do szału, jak ktoś, kto na mnie zarobił
    może mieć teraz zupełnie gdzieś mój problem związany ze sprzedanym trefnym
    towarem.

    Płacąc 1/4 średniej krajowej pensji miesięcznej na rachunek tel. myślałem,
    że zostanę potraktowany ciut lepiej. O telefonie zastępczym, który mi
    zaproponowano nie wspominam - pani uprzedziła mnie, że nawet smsa może być
    trudno z niego wysłać - tak stara to konstrukcja!

    Jeszcze raz zareklamowałem telefon, tym razem na podstawie niezgodnosci z
    umowa i poprosilem o ekspertyze, gdzie udowodnia mi ze telefon zostal
    zalany, badz wymienia tel. na nowy.

    I tu mam pytania:

    1. Pismo dostałem po 17 dniach, data wysyłki to 13 dni od złożenia u nich
    mojego pisma. Czy został przekroczony ustawowy termin 14 dni??

    2. Telefon nie działa, więc nie jest zgodny z umową. Dostałem informacje, ze
    to moim obowiazkiem jest udowodnienie, że telefon nie został zepsuty z mojej
    winy i ze wymienią mi na nowy tylko wtedy, gdy naprawa okaże się niemożliwa.
    Dowodem w sprawie, co jest zupelnie niedorzeczne, ma byc ekspertyza z
    autoryzowanego serwisu fińskiej firmy, który nigdy takiej opinii nie wyda,
    bo finalnie to i tak oni będą musieli zapłacić za naprawę. Czy to ja muszę
    udowadniać, czy sprzedawca powinien mi udowodnić, że usterka powstała z
    mojej winy?? Czy mogę rządać wymiany na nowy zamiast naprawy??

    Co mogę teraz zrobić?

    Wszystko wskazuje, że będę musiał zasypać operatora listami nt. jakości
    obsługi klienta w ich salonach, producenta telefonów listami nt. jakości ich
    towaru, prezesa i zarząd spółki, do której należy salon listami nt. jakości
    obsługi w jego salonach i wysłać nieskończoną ilość postów na wszystkie fora
    tematyczna z ostrzeżeniem, które salony, sieci i marki telefonów należy
    omijać.

    Serdeczenie pozdrawiam
    z góry dziękuję za odpowiedź
    --