eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoNiepalący kontra palący - czy mam prawo do czystego powietrza? › Niepalący kontra palący - czy mam prawo do czystego powietrza?
    From: "Lares" <l...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Niepalący kontra palący - czy mam prawo do czystego powietrza?
    Date: Thu, 5 Jun 2003 17:03:08 +0200

    Witajcie!

    Piszę tu po raz pierwszy, FAQ czytałem, jeśli coś zbroję - dajcie znać,
    ale nie bijcie ;)

    Sytuacja jak następuje: prywatny budynek biurowy, pomieszczenia w nim
    wynajmują najróżniejsze firmy.

    Drzwi w drzwi we współnym korytarzu pomieszczenia wynajmują firma "NP"
    (niepaląca) i firma "BP" (baaardzo paląca).

    Pracownicy firmy BP wychodzą sobie na papierosa na korytarz (nie wiem,
    czy w pomieszczeniach firmy BP jest zakaz palenia). Jest ich kilku,
    bardzo palących, więc prawie stale na korytarzu ktoś pali. Smród
    tytoniowy jest nieraz na tyle intensywny, że nawet niektórzy palący
    uważają to za przesadę.

    Firma NP nie może np. otworzyć okna i drzwi w bardzo upalny dzień, aby
    szybko przewietrzyć pomieszczenia (klimatyzacji nie ma ;), bo
    natychmiast w pomieszczeniach czuć papierosami, a to niepalącym
    przeszkadza. Poza tym klienci przychodzący do firmy NP muszą się
    przedzierać przez ten tytoniowy smog...

    Pytanie: czy jest możliwość ukrócenia palenia na tym korytarzu w ramach
    prawa (ugodowo raczej się tego nie załatwi - próbowano). Jakieś
    paragrafy? Gdzie w takich budynkach palenie jest dozwolone, a gdzie
    zabronione? To chyba nie jest budynek użyteczności publicznej (jest
    gdzieś definicja tego określenia?).

    Pozdrowienia

    Mateus Joschko