    From: r...@U...icpnet.pl (Robert K.)
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Nie wywiazanie sie z umowy...
    Date: Fri, 31 May 2002 12:41:06 +0000 (UTC)

    Witam Szanownych grupowiczów.

    Mam pewien problem prawno-cywilny (?) - ale po kolei:

    Napisalem artykul do pewnej szanujacej sie gazety branzowej. Tekst ukazal
    sie w druku w marcu 2002 roku. Wszystko legalnie - byla zawarta umowa o
    dzielo - otrzymalem listownie pelen zestaw dokumentow - wraz z podpisami i
    pieczeciami. Kopie dokumentu odeslalem listem poleconym nastepnego dnia -
    mam potwierdzenie nadania przesylki z dnia 5 marca 2002. W umowie widnieje
    klauzula: "Zamawiajacy wyplaci Wykonawcy wynagrodzenie po przyjeciu
    wykonanej pracy zgodnie z niniejsza umowa w wysokosci 500 zl (slownie: ...)
    w terminie 30 dni od daty wplynięcia rachunku do Zamawiajacego.(...)"
    15 kwietnia zaniepokojony tym, ze honorarium nadal nie zostalo wyplacone na
    moje konto zadzwonilem do Wydawnictwa. Tam mila pani oznajmila mi, ze do
    nich podpisana przeze mnie umowa nie wplynela (przypominam - wyslalem 5
    marca). Po kilku dniach otrzymalem duplikat umowy. Niezwlocznie ponownie ja
    podpisalem i odeslalem. W miedzyczasie zlozylem reklamacje w Urzedzie
    Pocztowym - otrzymalem odpowiedz: "(..)Reklamowana przesylke polecona
    doreczono w dniu 18.03.2002 uprawnionemu do odbioru pracownikowi firmy
    Pani (Nazwisko pracownika)..".
    Majac te dokumenty postanowilem zazadac odszkodowania od Wydawnictwa - gdyz
    nawet po odeslaniu duplikatu umowy nie otrzymalem jeszcze wynagrodzenia!. I
    tutaj moje pytanie - ile mogr zadac odszkodowania ? - nie chce na razie
    wchodzić na drogę sadowna - chce to zalatwic polubownie. Umowa byla zawarta
    na kwote 500 zl, ile relatywnie moge zazadac ? Czasopismo ma spory naklad,
    a cena egzemplarza wynosi 30 zl. Ponadto Wydawnictwo jest wlascicielem
    kilku "mniejszych" tytulow.

    Z gory dziekuje za odpowiedz i poswiecony czas.