  • 51. Data: 2022-03-10 17:42:07
    Temat: Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.03.2022 23:11, Shrek wrote:
    > To było jak mieliśmy źródła części na ukrainie. Teraz nie mamy.

    A nie bierzemy z czeskiego Glomexu?

    > I to ostatnie jest kluczowe.

    Nie przeczę, ale Mig który wystartowałby z Łasku "widziałby" cały obszar
    Polski. F-16 (przy pomocy AWACS-u czy innego systemu) widziałby też
    Niemcy i Białoruś. Niby nie ma co porównywać, ale wszystko zależy od
    tego czy atakujemy czy się bronimy. Polska nie jest rozmiarów USA.

    > F-16 jest samolotem wielozadaniowym nie szturmowym. Tak samo zresztą jak
    > f-35. Generalnie odchodzi się od specjalizowanych maszyn, czego
    > przykładem jest F-35 i zakończenie produkcji F-22. Jak jesteś mocarstwem
    > to możesz sobie mieć specjalizowane maszyny przewagi powietrznej, ale
    > mniejsi gracze mają po prostu wielozadaniowe "konie robocze". Co do
    > uzbrojenia - to IMHO na każdym z płatowców masz 6 sztuk rakiet. To że do
    > efki możesz podwiesić jeszcze co innego niż powietrze-powietrze ciężko
    > uznać za wadę;)

    Zgadzam się. Pewnie że jak za darmo to brać F-16 z pośród tych dwóch bez
    dyskusji. Ale właśnie m.in. o takim dealu rozmawiali.

    https://www.tokfm.pl/Tokfm/7,103086,28194946,wymiana
    -polskich-mig-29-na-f-16-mjr-fiszer-to-nie-takie-pro
    ste.html

    A jeżeli po prostu oddać, to jakieś straty są. Nie licząc "wartości
    bojowej samych maszyn" to przecież pilotów trzeba by wysłać na emeryturę
    - kolejne zmarnowane pieniądze - jak taki ma 40 lat to jeszcze mógł
    służyć kilka, a na przeszkolenie na inny samolot nikt nie będzie wydawał
    na takiego.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 52. Data: 2022-03-10 18:01:03
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 10.03.2022 10:31, J.F wrote:
    > Natomiast ... propaganda glosi, ze ukrainskie dzieci beda przyjmowane
    > do szkol i przedszkoli obowiazkowo - tzn że szkoła i przedszkola maja
    > obowiazek przyjąc. Takie zarzadzenie ministra.

    W szkole mojego dziecka jest już dwójka. Przy czym chyba dobrze
    słyszałem, że jak na razie płaci za to samorząd.

    Nagłówki z ostatnich dni.

    "Prezydenci miast: Rząd nam mówi, że pieniądze na uchodźców się skończyły"

    "Pomoc dla uchodźców z Ukrainy. Premier chwali rząd, a wolontariusze
    mówią, że są sami"

    "Uchodźcy na Torwarze. Wolontariusze mają sami organizować pomoc.
    Wojewoda: Nieporozumienie"

    Rząd zajęty jest parciem na zwarcie z UE najwyraźniej.

    "TK Przyłębskiej idzie śladem Putina. Uznał przepis konwencji praw
    człowieka za niekonstytucyjny"

    https://wyborcza.pl/7,75398,28207324,tk-przylebskiej
    -przepis-konwencji-praw-czlowieka-niekonstytucyjny.h
    tml

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 53. Data: 2022-03-10 18:16:43
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    > mówią, że są sami"
    >
    > "Uchodźcy na Torwarze. Wolontariusze mają sami organizować pomoc.

    Ta cała pani Lempart chwali się, że dostała mnóstwo (nie pamiętam
    ile)pieniędzy z jakiejś zagranicznej organizacji na pomoc uchodźcom. Na
    bandaże, opatrunki itd.
    Ciekawa jestem co ona zrobia z tymi pieniędzmi, czy chociaż kogoś wsparła.
    Jak ją gdzieś dorwę to jej napiszę, żeby przekazała na Torwar.

> [...]
    > człowieka za niekonstytucyjny"
    >
    > https://wyborcza.pl/7,75398,28207324,tk-przylebskiej
    -przepis-konwencji-praw-czlowieka-niekonstytucyjny.h

    animka

  • 54. Data: 2022-03-10 18:31:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 18:01:03 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > W szkole mojego dziecka jest już dwójka. Przy czym chyba dobrze

    Nie wiem jak wczesniej, ale troche tych Ukraincow u nas bylo.
    Dzieci nie mieli czy co?

    > słyszałem, że jak na razie płaci za to samorząd.

    Szkoły utrzymuja u nas samorządy :-)

    Ale szkoła to mniejszy problem - przynajmniej jak długo wystarczy
    ławek i krzeseł, a nawet jak trzeba będzie dostawic.
    Gorzej, jak trzeba bedzie kolejną klasę zorganizowac, nauczycieli
    ukrainskiego zatrudnic, albo co gorsza popu za religie zaplacic :-)

    No ale jak Ukraincy bedą pracowac, to i podatki będą placic, wiec
    samorząd wyjdzie na swoje.

    Potem wyjdzie moze mały problem z maturą ... jakze to - polski
    nieobowiązkowy?

    Natomiast z przedszkolami zawsze byl u nas problem, i teraz co -
    wyrzucic polskie dzieci, przyjac ukrainskie?

    Rzad oczywiscie nie widzi problemu
    https://www.rodzice.pl/bezplatne-zlobki-i-przedszkol
    a-dla-uchodzcow/

    nie, zaraz ... rząd, czy samorząd ?

    > Nagłówki z ostatnich dni.
    > "Prezydenci miast: Rząd nam mówi, że pieniądze na uchodźców się skończyły"

    Pewnie tak - miliona nikt nie przewidywal.

> [...]
    > człowieka za niekonstytucyjny"
    >
    > https://wyborcza.pl/7,75398,28207324,tk-przylebskiej
    -przepis-konwencji-praw-czlowieka-niekonstytucyjny.h

    I co teraz? Wypisujemy sie z konwencji czy zmieniamy konstytycje?

    Tylko mnie sie widok konczy na
    "Zakwestionowany przez TK art. 6 europejskiej konwencji praw człowieka
    gwarantuje każdemu prawo do sprawiedliwego rozpoznania sprawy przez
    niezależny i bezstronny sąd ustanowiony zgodnie z prawem."

    I co - to jest niekonstytucyjne ?

    J.

  • 55. Data: 2022-03-10 18:36:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 17:42:07 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

> [...]
    > Niemcy i Białoruś. Niby nie ma co porównywać, ale wszystko zależy od
    > tego czy atakujemy czy się bronimy. Polska nie jest rozmiarów USA.

    Nawet jak sie bronimy, to warto wiedziec, sie zbliza.
    Tylko ... czy to samolot/pilot powinien wiedziec, czy jakies centrum
    dowodzenia ?

> [...]
    > - kolejne zmarnowane pieniądze - jak taki ma 40 lat to jeszcze mógł
    > służyć kilka, a na przeszkolenie na inny samolot nikt nie będzie wydawał

    Dac awans i zrobic dowodcami w nowych jednostkach F-35.
    Latac nie musza.

    J.

  • 56. Data: 2022-03-10 20:08:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A nie bierzemy z czeskiego Glomexu?

    A oni biorą z...? Producentami części była ukraina, i raczej
    poważniejsze części niż nakrętki nie leżały na półce u pośredników.

    > Nie przeczę, ale Mig który wystartowałby z Łasku "widziałby" cały obszar
    > Polski. F-16 (przy pomocy AWACS-u czy innego systemu) widziałby też
    > Niemcy i Białoruś.

    Sam mig bezpośrenio to chyba nie.

    > Niby nie ma co porównywać, ale wszystko zależy od
    > tego czy atakujemy czy się bronimy. Polska nie jest rozmiarów USA.

    Tu nawet nie chodzi o rozmiar a ile czasu możesz pozostawać w powietrzu,
    do tego migi nie potrafią tankować w locie.

    > Zgadzam się. Pewnie że jak za darmo to brać F-16 z pośród tych dwóch bez
    > dyskusji. Ale właśnie m.in. o takim dealu rozmawiali.

    No pisałeś, że mig nie odbiega od efki - no odbiega. Jest gorszy pod
    każdym praktycznie względem oprócz walki manewrowej. Przy czym jeśli
    dochodzi do walki manewrowej miga z efką, to faktycznie pewnie wygra
    pilot miga - dlatego, że jest lepszy, skoro do niej doszło to znaczy że
    pilot efki popełnił błąd.

> [...]
    > - kolejne zmarnowane pieniądze - jak taki ma 40 lat to jeszcze mógł
    > służyć kilka, a na przeszkolenie na inny samolot nikt nie będzie wydawał

    Tak jak pisałem - moim zdaniem to już zobmie - jeszcze lata, ale
    nieuchronnie w kierunku muzeum.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 57. Data: 2022-03-10 20:09:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 18:36, J.F pisze:

    > Nawet jak sie bronimy, to warto wiedziec, sie zbliza.
    > Tylko ... czy to samolot/pilot powinien wiedziec, czy jakies centrum
    > dowodzenia ?

    System dowodzenia - z tego co mi wiadomo to w 4 generacji pilot nie ma
    bezpośrednio danych "z chmury" na swoim pulpicie. Ale mogę się mylić.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 58. Data: 2022-03-10 20:11:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 09:22, ąćęłńóśźż pisze:
    > W walce bezpośredniej z przeciwnikiem nie posiadającym rakiet dalekiego
    > zasięgu (beyond visibility) MIG-29 może jeszcze być skuteczny.
    > Czy Ruscy mają dużo samolotów uzbrojonych w rakiety o beyond visibility
    > range?

    Chyba pod kazdy myśliwiec da się podczepić R27? Inna sprawa że pod każdy
    natowski da się aim120;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 59. Data: 2022-03-10 20:15:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Nagłówki z ostatnich dni.

    Bo nikt się nie zastanawia nad praktyczną stroną tych wszystkich
    pomysłów. Ukraińskie dzieci chodzące do szkoły nie znają języka
    polskiego. Jaki jest tego sens? Może wśród ewakuowanych dorosłych są
    nauczycielki? Można by je zatrudnić i niech czasowo uczą po ukraińsku.
    Bo - miejmy nadzieję - że ten bajzel się jakoś posprząta w kilka
    tygodni. Jaki sens jest nagle te dzieci uczyć w obcych językach.
    Zakładamy, ze o9ne nie wrócą już do Ukrainy? To dla kogo oni tego kraju
    bronią?

    Podobnie z przedszkolami. Można to organizować w oparciu o tych
    ewakuowanych. Zresztą w ogóle, to moim zdaniem, jeśli to miałoby trwać
    dłużej, to pasowałoby ich jakoś poorganizować. W ramach gmin jakiś
    lokalny samorząd niech tworzą i sobie organizują trochę pomoc.

    Przecież ci ludzie chwilowo tu nie pracują, to mogą pomóc sobie pomagać.
    Część z nich być może zna język polski, bo tu pracowali.

    --
    Robert Tomasik

  • 60. Data: 2022-03-10 20:16:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 18:31, J.F pisze:

    > Nie wiem jak wczesniej, ale troche tych Ukraincow u nas bylo.
    > Dzieci nie mieli czy co?

    Większość to byli typowi pracownicy.

    > Szkoły utrzymuja u nas samorządy :-)

    Dlatego wpasli na pomysł, żeby dzieci upchnąć w szkołach - nie ich problem.

    > Rzad oczywiscie nie widzi problemu
    > https://www.rodzice.pl/bezplatne-zlobki-i-przedszkol
    a-dla-uchodzcow/

    > nie, zaraz ... rząd, czy samorząd ?

    No rząd nie widzi problemu. Samorząd jak najbardziej:(

    Generalnie rząd jak krokodyl - wielka paszcza do gadania jak to polska
    zdała egzamin ale ro roboty to rączki malutkie. Polska wypadła wspaniale
    - ale co właściwie zrobił w tej sprawie rząd?

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.