  • 41. Data: 2022-03-10 10:31:08
    Temat: Re: Nie popełnia przestępstwa...kto przewali kilka milionów mówiąc że pomaga imigrantom
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2022 19:42:05 +0100, Mateusz Bogusz wrote:

    > "Zapis o bezkarności odrzucony, przywrócony i znów odrzucony"
    >
    > https://tvn24.pl/polska/sejm-ustawa-o-pomocy-ukrainc
    om-kontrowersyjne-zapisy-o-bezkarnosci-5629078

    > Ale wprowadzili za to coś z sensem.
    > "Zakaz eksmisji nie będzie dotyczył uchodźców z Ukrainy"
    > https://www.rp.pl/nieruchomosci/art35830801-zakaz-ek
    smisji-nie-bedzie-dotyczyl-uchodzcow-z-ukrainy

    Z sensem.

    Natomiast ... propaganda glosi, ze ukrainskie dzieci beda przyjmowane
    do szkol i przedszkoli obowiazkowo - tzn że szkoła i przedszkola maja
    obowiazek przyjąc. Takie zarzadzenie ministra.

    Ze szkołami nie widzę wiekszych problemow, ale miejsc w przedszkolach
    zawsze brakowało ...
    No chyba, ze Ukrainki do roboty, a Polki tez do roboty, ale jako
    przedszkolanki.
    Ale zaraz - jakze to, bez wyzszych studiow kierunkowych ?

    J.

  • 42. Data: 2022-03-10 10:37:36
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Generalnie nasz system (w tym NFZ, ZUS) nie wydoli.
    Bez ukraińskich babć, matek, sióstr i dzieci ciężko się zapisać do lekarza, szpitala,
    przychodni - a teraz?
    No i kto tym babciom emeryturę wypłaci?
    Może w hrywnach - wyjdzie 150 zł czy nawet nie tyle?
    Ilu z uchodźców pójdzie do pracy, kwalifikowanej, w zawodzie?
    Akurat kilka zawodów jest bardzo potrzebnych.

    -----

  • 43. Data: 2022-03-10 11:05:03
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 10:37:36 +0100, ąćęłńóśźż wrote:
    > Generalnie nasz system (w tym NFZ, ZUS) nie wydoli.
    > Bez ukraińskich babć, matek, sióstr i dzieci ciężko się zapisać do lekarza,
    szpitala, przychodni - a teraz?

    A to swoja drogą - wojna, pomoc trzeba, ale jak czytam jak to rząd sie
    chwali ze lekarze dyzuruja na dworcach, i sobie pomyslę ile ostatnio
    czekalem do lekarza ...

    > No i kto tym babciom emeryturę wypłaci?

    Ich dzieci.
    Albo Unie poprosimy :-)

    > Może w hrywnach - wyjdzie 150 zł czy nawet nie tyle?
    > Ilu z uchodźców pójdzie do pracy, kwalifikowanej, w zawodzie?
    > Akurat kilka zawodów jest bardzo potrzebnych.

    Sa tez potrzebne mniej kwalifikowane.
    Amazon np stale rekrutuje.

  • 44. Data: 2022-03-10 11:29:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Czyli karma oddaje im, to co stracili na COVID :-) Na COVID wyłożyłaby
    > się każda partia, bo tego dobrze zrobić się nie dało.

    Wizerunkowo straciła by pewnie każda inna ale na pewno nie tak bardzo.
    Zakaz wchodzenia do lasu? Mandat za skorzystanie z myjki samochodowej?
    Przekręty na dostawach respiratorów i maseczek i brak ukaranych.
    A jakaś kurwa prokuratorska przez ponad pół roku prowadzi śledztwo
    w sprawie czternastolatka pod wymyślonymi zarzutmi.
    A co z bandytami którzy pobili kobiety na manifestacji?
    Do więzienia z nimi a przedtem dyscyplinarnie wywalić z pracy,
    przepraszam, ze służby.

    > Mowa o tych chłopakach dziwnie ostrzyżonych, czy to jakiś błąd edycyjny?

    Miało być punktów.

    Pozdrawiam

  • 45. Data: 2022-03-10 12:46:48
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Czekają na dostawę najnowszych modeli SUV-ów?

    -----

  • 46. Data: 2022-03-10 13:21:49
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 9 Mar 2022 16:07:17 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Natomiast zupełnie nie rozumiem, czemu
    > najpierw w prasie to ogłosiliśmy, a potem ktoś się zaczął zastanawiać
    > nad praktycznymi aspektami tej operacji.

    Bo władza ludowa skupia się wyłącznie na pijarze. Tak było przy kowidzie,
    tak jest teraz i tak będzie dopóki PiS całkiem nie zgnije i się rozleci.
    Jeśli ktoś nie wierzy prasie mętnego nurtu, może poczytać emalie Dworczyka.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 47. Data: 2022-03-10 13:23:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Mar 2022 09:15:05 +0100, kacapska onuca wzór ąćęłńóśźż
    napisała:

    > Ponieważ nie jesteśmy krajem autorytarnym i społeczeństwo musi się zgodzić.

    Hail Fiutin!

    No faktycznie, dojna zmiana od samego początku wszystko konsultuje z
    suterenem.

  • 48. Data: 2022-03-10 15:02:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.03.2022 o 11:29, RadoslawF pisze:
    > Wizerunkowo straciła by pewnie każda inna ale na pewno nie tak
    > bardzo.

    Ja już dawno straciłem nadzieję, że którakolwiek partia w Polsce będzie
    lepiej rządziła.

    --
    Robert Tomasik

  • 49. Data: 2022-03-10 15:33:59
    Temat: Re: Czy zmienić ordynacje w RP3 by dać wyborczym RZECZYWISTY wybór? [Was: Polskie Migi z kraja]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Ja już dawno straciłem nadzieję, że którakolwiek partia w Polsce
    > będzie lepiej rządziła.

    Czy z we związku z jest za zmianą sztywnego progu wyborczego
    albo inną zmianę żeby zwiększyć wybór albo ułatwić partiozmian?

    Jeśli w Polsce w wyborach do Sejmu byłby system mieszany ordynacji
    większościowej i jednomandatowych okręgów wyborczy to:
    a) budowanie koalicji rządzących raczej+ nie zostanie utrudnione
    [ patrz UK i USA (JOW) albo Niemcy (system mieszany)]
    b) parę "popularnych twarzy" nowych ruchów politycznych dostanie się do
    Sejmu i będzie mogło pokazać czy jest *politycznie kompetentną*
    opozycją. Czy potrafią coś+ osiągnąć jak już *choć trochę* mogą.

    Jak rozumiem w Niemczech jest system mieszany pół na pół.

    *Dla mnie* efekt 5% progu wyborczego i ordynacji większościowej w RP3 to
    *GÓWNIANY* wybór dla wyborców. Demokracja/Wyborokracja bez PRAWDZIWEGO
    wyboru jest wielkie śmierdzące gówno warta dopóki coś ostro większości
    *wyborców nie wkurwi.

    --
    A. Filip

  • 50. Data: 2022-03-10 16:51:45
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 10 Mar 2022 15:33:59 +0100 (CET), A. Filip wrote:

> [...]
    > a) budowanie koalicji rządzących raczej+ nie zostanie utrudnione
    > [ patrz UK i USA (JOW) albo Niemcy (system mieszany)]

    W USA jest bardzo łatwo - jedna z dwóch partii wygrywa, ustala
    prezydenta i rzadzi 8 lat :-)

    W UK byloby tak samo, gdyby nie Szkocja.

> [...]
    >
    > Jak rozumiem w Niemczech jest system mieszany pół na pół.
    >
    > *Dla mnie* efekt 5% progu wyborczego i ordynacji większościowej w RP3 to

    Pytanie, czy w wiekszym rozdrobnieniu Sejm potrafił by sie dogadac.
    Bo te 5% to nie jest jakis wielki próg - patrz chocby na Kukiza.
    I teraz mamy do dogadania powiedzmy 5-6 partii, a nie 30.
    Tzn nadal bylyby ze dwie silne, ale te troche takich kanapowych,
    czasem po 1 glosie ... ale za to decydującym.

    I teraz tak - w stabilnym systemie to moze sie nawet udać.
    Rząd rządzi, zgodnie z prawem ustalonym przez Sejm, czasem cos
    potrzebuje, to proponuje ustawę, która przechodzi, lub nie.

    Ale czy my nie jestesmy jeszcze w obszarze/potrzebie duzych zmian?
    Do tego Unia, nowe technologie, kryzysy ...

    I jeszcze możesz wspomniec Millera, który miał chyba jedny rząd
    mniejszosciowy. Cos wspominał, że za dużo go kosztowały polityczne
    targi, bo trzeba komus cos dać, zeby ustawę poparł.

    Moze tez byc odwrotnie - z uwagi na rozdrobnienie, ustawa zawsze
    zawsze ma szanse na poparcie. I tak naprawde rządzi siła, mająca
    umiarkowane poparcie spoleczne - np 35%.

    A jeszcze JOW w/g Kukiza. Niby same zalety, poseł sie troszczy o dobro
    obywateli ... tylko czy sejm to jest miejsce na zalatwianie
    partykularnych interesów?
    I to jakich - regionalnych, czy osobistych - ot, mieszkanie komunalne
    zalatwic, albo pozwolenie na fabryczke, ulge celna czy np zakaz
    importu żelatyny ...

    > Demokracja/Wyborokracja bez PRAWDZIWEGO
    > wyboru jest wielkie śmierdzące gówno warta dopóki coś ostro większości
    > *wyborców nie wkurwi.

    No jakos tak, ale co proponujesz, i czy to bedzie lepiej?

    A tak naprawde ... są tysiące spraw natury "politycznej",
    i dowolny kandydat na posła bedzie miał pewnie w niektorych sprawach
    zdanie zgodne z moim, a w innych odmienne.
    Wiec dla mnie wybór w ciemno.
    Pozostaje więc uzgodnic najważniejsze sprawy ... ale i tu moze być
    róznie.
    No i co - lepiej sprawdzac wszystkich kandydatów, czy kilka partii?

    A moze po prostu w ramach ogólnej linii partii kandydaci powinni
    wypisac swoje własne preferencje, aby wyborca mógl wybrac najlepszego
    dla siebie.

    Ale rosnie kolejna sprawa - mozna zrobic referendum przez internet.
    Po co nam jakis parlament.
    Tylko czy to aby na pewno bedzie lepiej ... i kto będzie pilnował
    rządu i uczciwosci referendum ? :-)

    Tak czy inaczej ... czekam, az rocznik dziennika ustaw bedzie mial np
    100 stron. Tyle mozna ogarnąc.
    Ale czy sie doczekam?

    A może nie powinienem czekac, bo co mnie interesuje np czas pracy
    nurków.

    J.